۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

اوحدی در گفتگو با مهر:

600 اتوبوس یک روز بعد از اربعین برای برگشت زوار در ایلام مستقر می‌شود

600 اتوبوس یک روز بعد از اربعین برای برگشت زوار در ایلام مستقر می‌شود

ایلام - رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با صحبت‌هایی که با سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور انجام شده یک روز بعد از اربعین ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ایلام برای حمل زوار مستقر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر سعید اوحدی در جریان سفر روز گذشته خود به مرز مهران در گفتگو با مهر اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی شود که زوار عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران با رضایت کامل به کشور عراق مسافرت کرده و بازگردند.

وی با اشاره به حجم تردد زوار در ایام اربعین خواستار تسهیل در امر مسافرت برای زوار شد.

اوحدی عنوان کرد: با صحبت هایی که با سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور صورت گرفته یک روز بعد از اربعین ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ایلام برای حمل زوار به صورت رایگان و استیجاری مستقر خواهند شد.

وی افزود: همه مسئولان تلاشی شبانه روزی برای دسترسی زوار به امکانات مناسب را خواهند داشت.

کنسولگری عراق در استان ایلام ایجاد می شود 

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس سازمان حج و زیارت کشور همچنین در دیدار با امام جمعه ایلام گفت: مصوب شد که سازمان حج و زیارت مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت حسینیه ای در مهران اختصاص بدهد.

اوحدی افزود: در صورت تعیین مکان و ارزیابی میزان اعتبار حسینیه ای در مهران ساخته خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: امیدواریم یک اقامتگاه بسیار خوبی برای زائرین عزیز اربعین و عتبات عالیات فراهم شود.

وی از تمهیدات لازم در زمینه های مختلف اسکان، حمل و نقل و صدور ویزا برای تردد آسان مسافران کربلا از مرز بین المللی مهران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به نزدیکی مرز مهران به عتبات عالیات نیاز است که کنسولگری در ایلام استقرار یابد.

اوحدی تصریح کرد: آقای دکتر ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق در سفر اخیر به کشورمان قول مساعد داده که در سریعترین زمان ممکن کنسولگری عراق در استان ایلام یا در شهر مهران ایجاد شود  و باید پیگیری کنیم که بلافاصله بعد از برگزاری مراسم اربعین حسینی زمینه راه اندازی کنسولگری فراهم شود.

این مسئول بیان داشت: مردم برای گرفتن ویزا به دو هزار دفتر رسمی سازمان حج و زیارت مراجعه کردند و تاکنون نیز برای ۴۰۰ هزار نفر ویزا صادر شده است.

کد خبر 2433347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha