۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

یکدانه در گفتگو با مهر:

«مهارت‌های زندگی» وارد زندگی کودکان شده است

«مهارت‌های زندگی» وارد زندگی کودکان شده است

کارگردان طولانی‌ترین انیمیشن ایرانی از اینکه کودکان تصویر شخصیت‌های «مهارت‌های زندگی» را نقاشی یا دیالوگ‌های آن را تکرار می‌کنند خرسند و معتقد است این مجموعه وارد زندگی کودکان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین بار انیمیشن «مهارت‌های زندگی» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی فرخ یکدانه، مهر ماه 92 در 50 قسمت از شبکه پویا سیما روی آنتن رفت.

با پایان پخش این قسمت‌ها، طولی نکشید که ساخت 50 قسمت دوم کلید خورد و در سال 93 شاهد پخش آن بودیم و اخیرا هم که این خبر را در مهر منتشر کردیم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرکز پویانمایی صبا قصد دارد 150 قسمت دیگر از این مجموعه را تولید کند.

جالب اینکه در بازدیدی که حسین ساری رییس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا از مهر داشت، وقتی از او پرسیدیم فکر می‌کند برند شبکه پویا چیست، از مجموعه «مهارت‌های زندگی» به عنوان برند این شبکه نام برد.

اکنون تعدادی قسمت‌های این انیمیشن به 250 قسمت رسیده و سری جدید آن از امروز دوشنبه ساعت 18:30 با هدف ‌گیری گروه سنی 7 تا 14 سال روی آنتن می‌رود.

این مجموعه انیمیشن قصد دارد به آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و نکات مربوط به آداب معاشرت بپردازد و با استفاده از ساختارهای خانوادگی شهری و در برخی موارد روستایی، مراتب آموزه‌های مورد بحث را به تصویر بکشد.

مهارتهای زندگی

داستان‌های «مهارت‌های زندگی» که با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تولید شده است، حول محور خانواده‌ای فرهنگی و متوسط شکل می‌گیرد که این خانواده یک پسر و یک دختر در سنین دبستان و راهنمایی دارند و با پدربزرگ و مادربزرگ هم خانه هستند. در مقابل خانه آن‌ها مجتمع بزرگی قرار دارد که خانواده‌های متعددی در آن زندگی می‌کنند و در همین راستا مسائل گوناگونی اتفاق می‌افتد.

دانا، مهسا، پوریا، آقا رضا، زهرا خانم، ‫پدربزرگ و ‫مادر بزرگ شخصیت‌های اصلی این انیمیشن در قسمت‌های 10 دقیقه‌ای و با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری است.

این مجموعه انیمیشن توسط فرخ یکدانه، ارشاد رهبر، مهراب ناصری، بهروز روستایی و امین حسینیون کارگردانی و توسط منوچهر اکبرلو، مهدی شاه‌پیری، برزویه نوروزی و امین حسینیون، حمزه ابراهیم‌زاده، احسان مجیدی، علی اصغر دشتچی، مریم اکبرلو، محمدرضا مرزوقی، طلیعه طریقی، نژلا نوشیروانی، پیام شیرمحمدی، رضا سردار، پریا علی‌محمدی، امیر پرویزپویان و سیدمصطفی حسینیون نوشته شده است

مهارتهای زندگی.

به بهانه آغاز پخش سری جدید این مجموعه با فرخ یکدانه کارگردان آن گفتگو کردیم و او درباره ویژگی‌های این انیمیشن که به ساخت بیش از 100 قسمت آن انجامیده، به خبرنگار مهر گفت: از زمان آغاز پخش مجموعه مهارت‌های زندگی شاهد بازتاب خوشایند آن در جامعه هستم. چندی پیش یکی از دوستان عکسی را که از یک مهد کودک در اصفهان گرفته بود برایم فرستاد و در آن تصویر کودکان مشغول کشیدن نقاشی قهرمانان مجموعه »مهارت‌های زندگی» بودند. دوست دیگری می‌گفت در بازدیدش از یک مهد کودک شاهد تکرار دیالوگ‌های مجموعه در میان کودکان بوده است. همه اینها باعث شده تا خستگی کار را کمتر احساس کنم.

وی افزود: در عصری که دسترسی به انواع و اقسام انیمیشن‌های خارجی برای بچه‌ها به سادگی ممکن است، باعث خوشبختی است که می‌شنوم کوچک و بزرگ مهارت‌های زندگی ایرانی را تماشا می‌کنند.

این انیماتور استقبال کانون‌های فرهنگی و صنایع اسباب بازی سازی از شخصیت‌های انیمیشن را شاهد دیگری بر موفقیت این مجموعه دانست و ادامه داد: در نمایشگاه اسباب بازی تهران بچه‌های زیادی بودند که از بین پوسترهای نصب شده در غرفه صبا پوستر «مهارت‌های زندگی» را به هم نشان می‌دادند و دیالوگ‌های شخصیت‌های اصلی آن را بازگو می‌کردند.

وی قدردانی مردم از تولیدات ایرانی را انگیزه بخش کارهای بعدی دانست و در پایان گفت: باید بگویم پس از سه سال کار شبانه روزی و به بارنشستن تلاش‌های بسیار نمی‌توانم احساسم را پنهان کنم. خوشحالم که کاراکترهای مجموعه مه»ارت‌های زندگی» الگوی بسیاری از بچه‌ها شده و بسیاری از آنها چیز یاد می‌گیرند. به همین دلیل است که معتقدم «مهارت‌های» زندگی وارد دنیای کودکان شده است.

کد خبر 2433691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معصومه ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
      4 1
      سلام امکان خرید محصولات شما هست
    • ناشناس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 2
      عالی