۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

افتتاح نخستین خانه فرهنگ دیجیتال روستایی کشور در استان مرکزی

افتتاح نخستین خانه فرهنگ دیجیتال روستایی کشور در استان مرکزی

اراک- نخستین خانه فرهنگ دیجیتال روستایی کشور در روستای ضامنجان در مراسمی امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و دهیاران و شوراهای بخش مرکزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم افتتاح خانه فرهنگ دیجیتال روستایی ضامنجان گفت: این خانه فرهنگی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال در زیربنای 100 متر مربع احدابث شده که مجهز به کتابخانه، سایت رایانه و میز مطالعه است.

حسین شاکری ارائه خدمات اینترنتی، آموزش کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف کامیپیوتری، خدمات فروشگاهی و بازی های مجازی را از جمله فعالیت های این خانه فرهنگی دانست.

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور در حاشیه این مراسم گفت: هم اکنون بیش از 300 خانه و مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور وجود دارد که اولین خانه فرهنگی دیجیتال روستایی کشور در استان مرکزی افتتاح شد.

مهدی افراسیابی ایجاد اشتغال و توسعه فناوری اطلاعات را از جمله اهداف راه اندازی این خانه فرهنگی بیان کرد و افزود: در این خانه فرهنگی تمام کاربردهایی که با استفاده از این فناوری قابل استفاده است محقق می شود.

وی همچنین به کاربردهای قابل استفاده در فناوری اطلاعات و سایبری اشاره کرد و افزود: با مشاوره در فضای دیجیتال آموزش از راه دور، فروشگاه محصولات فرهنگی و مشاغل خانگی عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است این مرکز با 250 میلیون ریال راه اندازی شده و کلیه خدمات بانکی را به این روستائیان ارائه می دهد.

همچنین در مراسمی پست بانک روستای ضامنجان نیز افتتاح شد.

کد خبر 2434671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha