۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۲

بهمنیاری:

۸۰۰۰ هکتار اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش میگو شناسایی شد

۸۰۰۰ هکتار اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش میگو شناسایی شد

بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: هشت هزار هکتار اراضی ساحلی شمال استان بوشهر برای پرورش میگو شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بهمنیاری عصر سه‌شنبه در بررسی وضعیت اراضی پرورش آبزیان در مناطق ساحلی دلوار به ظرفیت بالای دلوار و استان بوشهر در زمینه پرورش میگو اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی خوبی برای توسعه پرورش میگو در استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به پرورش میگو در ۴۴۰ هکتار اراضی پرورشی میگو در دلوار، خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی خوبی برای چندبرابر شدن اراضی پرورش میگو در دلوار صورت گرفته که پنج هزار هکتار اراضی برای پرورش میگو در این منطقه شناسایی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون در چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص دارد که در شمال استان بوشهر هشت هزار هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو شناسایی شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای واگذاری اراضی شناسایی‌شده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و تاکید کرد: در منطقه دلوار شاهد افزایش ۱۰ برابری اراضی پرورش میگو خواهیم بود که به چهار هزار و ۷۵۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

بهمنیاری با بیان اینکه تا دو هفته آینده واگذاری اراضی برای پرورش آبزیان انجام خواهد شد، اذعان داشت: استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای توسعه پرورش میگو در دستور کار داریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: در یک برنامه‌ریزی پنج ساله، میزان تولید میگوی استان بوشهر از ۱۲.۵ هزار تن در سال به سالانه ۱۵۰ هزار تن خواهد رسید.

کد خبر 2434856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha