۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸

آیت‌الله صفایی بوشهری:

علمای بوشهر همواره در مقابل دسیسه‌های دشمنان مثل کوه ایستادند

علمای بوشهر همواره در مقابل دسیسه‌های دشمنان مثل کوه ایستادند

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: علمای بوشهر همواره در مقابل دسیسه‌های دشمنان مثل کوه ایستادند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر پنجشنبه در دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر اظهار داشت: روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ نقش بسیار مهمی در ایران و اسلام و شیعه داشته است و برکات بسیار زیادی را داشته‌اند.

نماینده ولی قیه در استان بوشهر به ترفندهای همیشگی دشمنان در مقابل ایران و اسلام و تشیع اشاره کرد و افزود: علمای بوشهر همواره در مقابل دسیسه‌های دشمنان مثل کوه ایستادند.

وی روحانیت استان بوشهر را ستارگان بی غروب در طول تاریخ خواند و اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم و برجسته روحانیت و علمای استان بوشهر می‌توان به ولایت‌مداری، مجاهدت، بصیرت، علم و تقوا اشاره کرد.

امام جمعه بوشهر به توانمندی و ظرفیت‌های بالای علمای بوشهر در زمینه تحصیل، تدریس، تحقیق، تالیف، تولید علم اشاره کرد و اذعان داشت: روحانیت و طلاب استلن بوشهر همواره حامی و مدافع ولایت فقیه هستند و هیچ‌گاه از این مسیر خارج نمی‌شوند.

وی به تالیف بیش از 50 اثر توسط علامه بلادی در حوزه علوم دینی اشاره کرد و ادامه داد: کتاب الفیه که توسط سید علی نقی دشتی نگاشته شده است، در علوم عرب و کتاب‌های فقه و اصول علامه بلادی به عنوان مرجع محسوب می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را به عنوان یکی از وظایف مهم علما و روحانیون عنوان کرد و بیان داشت: علما و روحانیون نقش بسیار مهمی در انسان از سقوط به باتلاق ابتذال دارند که نقش علما هر روز مهم‌تر و حساس‌تر می‌شود.

وی با تاکید براینکه علما باید مردم را به سوی ساحل نجات هدایت کنند، ادامه داد: تهاجم به مذاهب، اندیشه‌ها و مکاتب در زمان غیبت ولی عصر(عج) بیشتر می‌شود که علما در این فضا باید مردم را از گمراهی نجات دهند.

کد خبر 2435968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha