۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۸

ذولفقاری:

۱۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است

۱۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: خوشبختانه در هشت ماهه اول سال جاری تا کنون ۱۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ذولفقاری بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای توسعه صادرات استان کردستان اظهار داشت: با احتساب ارزش ریالی صادرات از استان در مجموع ۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا و محصولات کشاورزی از استان صادر شده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲۰۳ هزار تن محصولات کشاورزی و ۱۶۱ هزار اصله گل به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیون دلار از استان صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: استان کردستان دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه کشاورزی است که توجه به آنها می تواند در حوزه اقتصاد و صادرات تحول بزرگی را  ایجاد کند.

ذولفقاری یادآور شد: همچنین در هشت ماهه سال قبل ۱۱۱ هزار تن محصولات کشاورزی از استان صادر شد که به همراه گل‌ های صادراتی در مجموع ۷۴ میلیون دلار ارزش ارزی داشته است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر توناژ ۱۵ درصد افزایش و از نظر ارزی ۱۳.۲ درصد افزایش محصولات کشاورزی را داشته ایم که این امر نشان ظرفیت های استان در این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر استان دارای پتانسیل های بالفعلی است که باید به بالقوه تبدیل شود و این امر می تواند هم در بحث اشتغازایی و هم در بخش تحول اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کند.

ذولفقاری به وضعیت صادرات مرغ اشاره کرد و اظهار داشت: از چهارم آذر ماه تا کنون ۸۰ تن مرغ از استان کردستان به کشور عراق صادر شده و هدف ما افزایش این صادرات با توجه به توان تولید است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر منعی برای صادرات مرغ و جوجه وجود ندارد و قیمت تمام شده بالا باعث می‌ شود تا برای تجار صرفه زیادی به همراه نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مرغ و جوجه‌ هایی که به صورت قاچاق صادر می ‌شوند محصولاتی هستند که مورد تأئید سازمان دامپزشکی نبوده و لذا با قیمت پائین از کشور خارج می ‌شوند و این امر مشکل جدی است که باید پیگیری شود.

ذولفقاری در پایان سخنان خود اظهار داشت: انتظار می رود با برنامه ریزی متناسب با ظرفیت های استان در حوزه های مختلف شاهد توسعه پایدار باشیم.

کد خبر 2436093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha