۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۸:۵۵

گزارش خبری/

تعطیلی زودهنگام بنگاه‌های اقتصادی کوچک در بوشهر/لزوم حمایت از بنگاه‌ها

تعطیلی زودهنگام بنگاه‌های اقتصادی کوچک در بوشهر/لزوم حمایت از بنگاه‌ها

بوشهر - در بندر بوشهر با توجه به شرایط جمعیتی آن، بنگاه های اقتصادی کوچک بسیاری راه اندازی شده اما متاسفانه برخی از این بنگاه‌های کوچک، به ماه نکشیده تعطیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بنگاه های کوچک اقتصادی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن سود بالایی را عاید اقتصاد کشور کند که در همه نقاط جهان حمایت ویژه‌ای از این بنگاه‌ها صورت می‌گیرد.

این گونه تولیدات کوچک باعث اشتغال زایی در کشور شده و  کسانی که از بیکاری رنج می برند با حضور در این کارگاه های کوچک، نقشی مفید و بزرگ در اقتصاد ایفا کرده و می توانند نیاز یک خانواده را تامین کنند.

 امروزه بنگاه های کوچک به صورت گسترده در سطح جامعه فعال بوده و دولت باید موانعی را که منجر به کاهش تولید این بنگاه ها می شود برطرف کرده و حمایت از بنگاه ها را مهم تلقی کرده تا توسط بنگاه های بزرگ از بین نروند.

در بندر بوشهر با توجه به شرایط جمعیتی آن بنگاه های اقتصادی کوچکی راه اندازی شده اما متاسفانه برخی از این بنگاه‌های کوچک، به ماه نکشیده تعطیل می شوند.

نمایندگی های مختلف غذافروشی، کافی شاپ و...در شهرهای دیگر نتایج بسیار خوبی بر جای گذاشته اند اما در بوشهر هیچ گونه ارزش اقتصادی ندارند.

بنگاه‌های اقتصادی کوچک در بوشهر به راحتی تعطیل می‌شوند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: بحث توسعه و رونق اقتصادی بوشهر موضوعی حساس و چالش زا شده است.

علیرضا آماره اظهار داشت: ما همواره در بحث مدیریت شهری و توسعه استان دنبال یکسری آرمان ها هستیم اما از طرفی می بینیم که بنگاه های اقتصادی کوچک در شهر بوشهر به راحتی تعطیل می شوند.

وی با بیان اینکه باید تعطیلی تعداد فست فود ها و... بررسی شود، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی بنگاه های کوچک اقتصادی، به دنبال درست کردن هتل های چند ستاره هستیم؛ اما سرانه هزینه کرد مردم بوشهر نسبت به سایر شهرها بالا است و باید دید این پول ها به کجا سرازیر می شود.

آماره با بیان اینکه برنده های مختلف و معروف در شهرهای دیگر ارزش بالایی دارند اما در بوشهر دچار شکست می شوند افزود: رونق و توسعه این شهر در گرو رونق اقتصادی آن بوده و اگر نتوانیم بازار عرضه و تقاضا در شهر را رونق دهیم این شهر حالت افول پیدا می کند.

کرایه های سرسام آور هزینه‌های تمام‌شده را بالا برده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر گفت: ما اکنون در زمان مناسبی هستیم و به دنبال آرمان شهر مورد نظرمان رفته اما متاسفانه وضعیت برای ایجاد یک آرمان شهر نابسامان است.

آماره با بیان اینکه باید از بنگاه های اقتصادی کوچک حمایت شود، اظهار داشت: جذابیتی برای مردم شهر به وجود آورده شود تا پولها به خارج از استان سرازیر نشده و از طرفی بنگاه های اقتصادی توسعه داده شود.

وی با بیان اینکه تمامی این مشکلات را در عدم مدیریت عملکرد می بینیم، تصریح کرد: کسی به فکر هزینه های تمام شده نیست، از طرفی کرایه های سرسام آور مغازه ها، پوشاک هایی که خرید و فروش می شود، عدم استقبال مردم را به همراه داشته است.

آماره تصریح کرد: متاسفانه عدم نظارت، عدم استقبال مردم، فروشنده و... این اتفاقات را رقم می زند که ما با بسته شدن این فعالیت های کوچک اقتصادی روبرو شویم.

حمایت از توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک در بوشهر

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه اشتغال در استان نیازمند اجرای بنگاه‌های مختلف اقتصادی در ابعاد مختلف است که حمایت لازم را برای توسعه اشغال توسط بخش خصوصی خواهیم داشت.

رضا عوض‌پور با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک در بوشهر، اضافه کرد: گسترش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین در استان باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار می شود که باید با حمیت از این بنگاه‌ها، زمینه تداوم فعالیت‌های انها فراهم شود.

وی افزود: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه فعالیت اقتصادی وجود دارد و بنگاه‌های اقتصادی نیز می‌توانند با سرمایه گذاری در بوشهر به اهداف اقتصادی مورد نظر خود دست یابند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر از راه‌اندازی پنجره واحد تجارت الکترونیکی در بوشهر خبر داد و بیان داشت: دولت تلاش بسیار زیادی برای توسعه تجارت و بازرگانی دارد که راه‌اندازی این پنجره می‌تواند این مهم را تسهیل کند.

توسعه اشتغال نیازمند حمایت از بنگاه‌های زودبازده است

باید گفت که ايجاد و حمايت از بنگاههاي كوچك و متوسط يكي از اولويتهاي اساسي در برنامه هاي توسعه اقتصادي در بسياري از كشورهاي پيشرفته و نو توسعه يافته است.

بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط در ايجاد اشتغال، و فراهم كردن بستر مناسب براي نوآوري و افزايش صادرات نقش مهمي دارند. شركت‌هاي كوچك از انعطاف پذيري بيشتري برخوردارند و كارآفريني و خلاقيت بيشتري در آنها صورت مي پذيرد.

شركت‌هاي كوچك و متوسط راحت تر مي توانند خود را با تغييرات پرشتاب محيطي منطبق كرده و نسبت به عوامل اقتصادي و سياسي سريعتر واكنش نشان دهند.

بنگاه‌هاي كوچك و متوسط عامل جذب و اشتغال بخش عظيمي از جمعيت كشورها و آموزش نيروي كار ماهر هستند. تامين نيروي انساني متخصص براي شركت‌هاي بزرگ توسط شركت‌هاي كوچك و متوسط صورت مي‌گيرد.

لذا باید زمینه ای را فراهم کرد که این بنگاه ها بتوانند خیلی سریعتر از زمان تعیین شده جای خود را باز کنند و از بستن غیر ضروری آنها خودداری شود.

....................................................
گزارش: فریبا کرمی

کد خبر 2436515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha