۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶

دامنگیر خبر داد:

ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست استان سمنان تجهیز شد

ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست استان سمنان تجهیز شد

سمنان - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به ورود ۱۴ خودروی جدید به ناوگان موتوری این اداره کل گفت: این امر به منظور حفاظت از تنوع زیستی، افزایش کنترل و پایش مناطق محیط زیستی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دامنگیر صبح شنبه در حاشیه بهره برداری از ناوگان جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن بیان اینکه ۱۲ دستگاه خودروی کمک دار و دو دستگاه خودروی سواری با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال به ناوگان موتوری اداره کل اضافه شد، افزود: با هدف تقویت ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست استان به منظور حفاظت از تنوع زیستی، افزایش کنترل و پایش مناطق، ۹ دستگاه خودرو از اعتبارات استانی و پنج دستگاه دیگر نیز از اعتبارات سازمانی خریداری شد.

وی تصریح کرد: حدود ۲.۱ میلیون هکتار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل دو پارک ملی، دو پناهگاه حیات وحش، دومنطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع در استان سمنان قرار دارد که این پهنه میزبان گونه های نادری چون یوزپلنگ و گورخر ایرانی، هوبره، زاغ بور، قوچ و میش، کل و بز، انواع گربه سانان و پرندگان شکاری است و مسلما حفاظت و مدیریت زیستگاه های حساس این انفال الهی نیاز به تجهیزات و امکانات به روز است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن تشکر از حمایت های بی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری سمنان افزود: امید است تا پایان سال شش دستگاه خودروری دیگر نیز به این ناوگان افزوده شود.

دامنگیر در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره کل ساخت پنج پاسگاه سرمحیط بانی برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان است.  

کد خبر 2437030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha