۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲

آیت الله علوی گرگانی:

هدف انبیای الهی باور پذیری مردم نسبت به قیامت بود

هدف انبیای الهی باور پذیری مردم نسبت به قیامت بود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: پیامبران برای باورپذیری ما نسبت به قیامت تلاش کردند تا به دنیای پس از مرگ یقین داشته باشیم و در زمره غافلین و جنایتکاران قرار نگیریم .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی قبل از ظهر یکشنبه، در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران ناجا شرکت کننده در طرح بصیرت، اظهار داشت: اگر افراد قرآن کریم را سرمشق زندگی خویش قرار دهند و مفاهیم قرآن را در زندگی پیاده کنند خوشبختی و سعادت را برای خویش به ارمغان می‌آورند.

هدف انبیای الهی باورپذیری مردم نسبت به قیامت بود

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه انعام عنوان کرد: خداوند در این آیه هدف ارسال انبیای الهی و وجود مراجع را بیان می‌کند و هم چنین با مطالعه تاریخ در می‌یابیم که روزگار به گونه‌ای است که خداوند هرگز زمین را بدون سرپرست رها نکرده است.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: پیامبران برای باور پذیری ما نسبت به قیامت تلاش کردند تا به دنیای پس از مرگ یقین داشته باشیم و در زمره غافلین و جنایتکاران قرار نگیریم.

وی با بیان اینکه خداوند حافظ دین است ادامه داد: خداوند پیغمبران را با دو هدف مبشرین و منذرین فرستاد‏. بشارت یعنی ای بنده‌های خدا اگر با دستورات الهی زندگی خود را رو به جلو ببرید سعادت را برای خود می‌خرید.

آیت الله علوی گرگانی افزود: منذرین اشاره به این دارد که‏ پیامبران کسی را که از دستورات الهی تخلف کند انذار می‌دهند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مردم دو دسته هستند، دسته‌ای هرچه فرستادگان الهی می‌گویند، باور دارد و می‌پذیرد و دنبال این می‌رود که بدی‌هایش را اصلاح کند و خداوند به این دسته می‌گوید ترسی بر آنها نیست و غمگین نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: دسته دیگر افرادی هستند که آیات خداوند و فرستادگان الهی را تکذیب می‌کنند که این دسته در واقع با این کارشان عذاب را برای خود می‌خرند.

امامان به خاطر احیای امر به معروف و نهی از منکر کشته شدند

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: ۱۱ امام بزرگوار هیچ کدام به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و اگر امام زمان(عج) نیز در بین مردم حضور داشتند عده‌ای پیدا می‌شدند که ایشان را نیز به شهادت برسانند.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: امامان ما همگی برای احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر کشته می‌شدند که از دید دشمنان این گناه آنها بود.

وی افزود: هنگامی که قصد کردند امام حسین(ع) را به شهادت برسانند، ایشان پرسیدند مرا به چه گناهی می‌کشید که در جواب گفتند تو را به واسطه کینه‌ای که از پدرت امیر المؤمنین علی(ع) داریم می‌کشیم.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند نتیجه کردار و رفتار بندگان را مشخص کرده است، بنابراین باید همگی آیات سوره انعام را سرلوحه خویش قرار دهیم و تمام توان خویش را به کار ببریم تا مدیون کسی نشویم، زیرا اگر حق کسی بر گردن ما باشد در قیامت از پل صراط رد نخواهیم شد.

کد خبر 2437710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha