۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸

دکترقادری خبرداد:

امکان نشست و برخاست بزرگترین هواپیماها در فرودگاه شیراز فراهم می شود

امکان نشست و برخاست بزرگترین هواپیماها در فرودگاه شیراز فراهم می شود

شیراز – نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتمام طرح تعریض باند فرودگاه شیراز، امکان نشست و برخاست بزرگترین هواپیماهای مسافربری در آن فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفرقادری ضمن بازدید از طرح های عمرانی درحال احداث فرودگاه بین المللی شهیددستغیب شیراز که به اتفاق  مدیرکل فرودگاههای فارس  انجام شد، گفت: امروز فرصتی بدست آمد تا از فعالیتهای در دست اقدام فرودگاه شیراز بازدیدی داشته باشیم.

نماینده شیراز در خانه ملت افزود: در فرودگاه شیراز طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه از ۸ هزار مترمربع به ۱۶ هزار مترمربع همراه با احداث پارکینگ طبقاتی خودرو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اقدام است. سرمایه گذار خصوصی هزینه احداث ترمینال و پارکینگ را در قبال چندسال استفاده از ظرفیتهای تجاری و تبلیغی فرودگاه متقبل شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان در فرودگاه شیراز سرمایه گذاری میکند. 

قادری از دیگرطرح های در دست اقدام این فرودگاه احداث تونل تاسیساتی عنوان کرد و افزود: در کنار این طرحها، طرح احداث تونل تاسیسات فرودگاه، طرح توسعه پارکینگ هواپیما، طرح آسفالت برداری، روکش، روشنایی و تعریض یکی از باندهای فرودگاه با تامین مالی شرکت فرودگاههای کشور در دست اقدام است.

سخنگوی کمیسیون حمایت ازتولیدملی مجلس ازامکان نشست و برخاست بزرگترین هواپیمای مسافربری در فرودگاه شیراز خبرداد و گفت: با اتمام این طرحها امکان نشست و برخاست بزرگترین هواپیماهای مسافربری نیز در شیراز فراهم می شود. پیش بینی و اجرای تاسیسات کافی سرمایشی و گرمایشی در فرودگاه، نگرانی نسبت به گرم کردن و خنک کردن ترمینالها و فضاها در فرودگاه در زمستان و تابستان کاملا مرتفع خواهد شد. 

وی از برطرف شدن مشکلات ترمینال خارجی این فرودگاه سخن گفت وادامه داد: یکی از مشکلات فرودگاه شیراز، نامناسب بودن ترمینال خارجی این فرودگاه است، که هزینه احداث آنهم براساس، توافق استانداری، نمایندگان مجلس و شرکت فرودگاهها قرار است از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا کمک شرکت فرودگاهها، مساعدت استانداری و اعتبارات دولتی تامین شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2437770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha