۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۶

عزیزی در با مهر مطرح کرد:

لغو پروانه در انتظار پزشکان متخلف/اخذ وجه اضافه از بیمار در صدر تخلفات

لغو پروانه در انتظار پزشکان متخلف/اخذ وجه اضافه از بیمار در صدر تخلفات

کرمانشاه- مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه از برخورد شدید با پزشکان متخلف بعد از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

ایرج عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص شیوه نظارت تعزیرات حکومتی بر رعایت تعرفه‌های جدید حوزه درمان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در حلقه سوم این زنجیره به این موضوع نگاه می‌کند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول افرادی که شکایت یا گزارشی درباره تخلف کادر درمان دارند باید به شماره تماس ۱۶۹۰ انعکاس دهند یا می‌توانند به صورت حضوری یا مکتوب شکایت خود را به معاونت دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی یا معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی یا سازمان نظام‌پزشکی ارائه کنند.

عزیزی افزود: البته چنانچه شاکیان در این زمینه به ما مراجعه کنند، شکایت یا گزارش آنها را تحویل می‌گیریم و به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع می‌دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: این کمیسیون در دانشگاه علوم‌پزشکی تشکیل می‌شود و آنها با حضور رئیس دانشگاه، رئیس نظام پزشکی و نماینده وزیر اظهارنظر می‌کنند و اگر تخلف را محرز دانستند، پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی می‌فرستند.

وی تصریح کرد: ما هم اینجا در قالب ماده چهار قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشت و درمان، نسبت به تخلف متخلفین رسیدگی و حکم لازم را صادر می‌کنیم.

رسیدگی به تخلفات در راستای ماده ۱۹

عزیزی تاکید کرد: یک نکته را باید سازمان نظام پزشکی و سایر مراجع پزشکی به آن توجه کنند و آن این است که اگر پرونده‌ای در سازمان نظام پزشکی یا تخلفات اداری تشکیل شود، بعد از برخورد انتظامی و اداری می‌توانند در راستای ماده ۱۹ قانون تخلفات اداری و رای هیات امنای عدالت اداری، پرونده را به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

لغو پروانه پزشکی موقت و دائم

وی افزود: سپس در این اداره‌کل نسبت به مبلغ ریالی و جزای نقدی که باید پزشک متخلف در حق شاکی خصوصی و دولت پرداخت کند، رسیدگی می‌شود؛ زیرا نظام پزشکی پزشک را در مرتبه اول صرفا از داشتن مطب به مدت سه ماه محروم و به عنوان یک تخلف انتظامی با آن برخورد می‌کند.

وی یادآور شد: اما این تخلف از نظر ما تخلف اقتصادی است و باید چندین برابر پول اضافه دریافتی را به حساب صندوق دولت واریز کند و هم‌چنین اضافه دریافتی را به شاکی خصوصی عودت دهد.

۸۰ درصد تخلفات در زمینه تعرفه پزشکی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه افزایش تعرفه‌های درمانی چقدر در کاهش تخلفات تاثیرگذار است، گفت: در نشستی که اخیرا در معاونت سیاسی- امنیتی استانداری داشتیم و مباحثی که مطرح شد، ۸۰ درصد تخلفات در نتیجه اجرای طرح افزایش تعرفه‌های پزشکی کم می‌شود.

وی افزود: ۲۰ درصد دیگر تخلفات نیاز به رفع خلاءهایی دارد که امیدواریم وزیر بهداشت و درمان آن را در دستور کار قرار دهد و آن خلاها را مرتفع کند.

عزیزی، عمده تخلف پزشکی استان پیش از اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت را اخذ وجه اضافه از بیمار عنوان کرد و گفت: پیش از اجرای این طرح ما پرونده یک پزشک اعصاب و روان را داشتیم که متاسفانه برای مرتبه چهارم مرتکب تخلف دریافت وجه اضافه شده بود که در نهایت او را به طور دائم از داشتن مطب محروم و رقم بسیار بالایی جریمه را نیز برای او لحاظ کردیم. هم‌چنین پزشک متخلف مجبور به راضی کردن شکات شده است و در مجموع وی به جزای نقدی و محرومیت از داشتن مطب محکوم شد.

درمانگاه‌های غیر مجاز و پزشکان بدون مجوز تخلفات دیگر استان است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، دیگر تخلف عمده استان را وجود درمانگاه‌های غیرمجاز در استان عنوان کرد و گفت: تعدادی درمانگاه غیرمجاز در سطح استان هستند که پرونده‌هایی برای رسیدگی به آنان تشکیل شده است.

عزیزی سومین تخلف عمده را  هم استفاده از پزشکان فاقد مجوز دانست و تصریح کرد: در برخی درمانگاه‌ها از پزشکانی استفاده می‌کنند که فاقد مجوز از دانشگاه علوم پزشکی هستند.

 وی در پایان خواستار همکاری مردم برای برخورد با متخلفین شد و گفت: بهترین ناظر خود مردم هستند و می توانند باعث جلوگیری از تخلفاتی از این دست شوند.

کد خبر 2438312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha