۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴

معاون وزیر علوم عنوان کرد:

کاهش بودجه پژوهشی وزارت علوم/ افزایش ناچیز بودجه تحقیقاتی دانشگاهها

کاهش بودجه پژوهشی وزارت علوم/ افزایش ناچیز بودجه تحقیقاتی دانشگاهها

معاون پژوهشی وزارت علوم از کاهش بودجه پژوهشی وزارت علوم به میزان 10 درصد خبر داد و گفت: پیشنهاد ما افزایش حداقل 70 درصدی بودجه پژوهشی است ولی تنها در حدود 15 تا 17 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران، گفت: بودجه پژوهشی خیلی پایین تر از پیشنهادات ماست به طوری که میانگین اعتبارات دانشگاهها و مراکز پژوهشی 15 تا 17 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از ماههای گذشته یک تیم قوی کارشناسی بر روی بودجه بر اساس استانداردها و شاخص های شناخته شده برنامه ریزی کرده تا از لحاظ تکنیکی میزان بودجه را مشخص کند.

احمدی افزود: این تیم کارشناسی بر اساس تعداد شرکت ها، حجم مالی در گردش، تعداد طرح ها، تعداد دانشجویان، شاخص های بودجه بندی را تعیین کرده اند و به این نتیجه رسیدند که باید افزایش بودجه داشته باشیم ولی آنها گفتند افزایش اعتبار بودجه نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما افزایش حداقل 70 درصدی بودجه پژوهشی است ولی تنها در حدود 15 تا 17 درصد افزایش یافته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی متمرکز وزارت علوم نیز کاهش پیدا کرده است، گفت: اعتبار پژوهشی متمرکز اعتباری است که در اختیار ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد و به جای آنکه افزایش اعتبار داشته باشیم این میزان 10 درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح های کلان، خرید تجهیزات و کمک به مجلات علمی به عهده ستاد است که بودجه ستادی وزارت علوم امسال کاهش یافت و یا حتی منفی شد.

احمدی با بیان اینکه بودجه پژوهشی سال گذشته 215 میلیارد تومان بوده است، گفت: ما پیشنهاد داده ایم که بودجه حداقل 800 تا 900 میلیارد تومان شود ولی با وجود کاهش 7 تا 8 درصدی نسبت به سال گذشته، میزان بودجه امسال 200 میلیارد تومان مشخص شد که باید در مذاکراتی با مجلس برای این موضوع فکری شود.

کد خبر 2438458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha