مدیرعامل زیرساخت اعلام کرد:

شناسایی قاچاق مکالمات از طریق سیم کارتهای موبایل

شناسایی قاچاق مکالمات از طریق سیم کارتهای موبایل

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از شناسایی برخی قاچاقچیان مکالمات بین الملل در بستر شبکه های تلفن همراه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی در جمع خبرنگاران، گفت: این قاچاقچیان از طریق سیم کارت های 910 همراه اول و 901 و 902 ایرانسل (آی سیم) اقدام به قاچاق ترافیک بین الملل می کردند.

وی گفت: استفاده غیرمجاز از سیم کارت های 910 همراه اول شناسایی شده و به زودی این مورد را به اپراتور همراه اول اعلام خواهیم کرد، در همین حال استفاده غیرمجاز از سیم کارت های آی سیم اپراتور ایرانسل نیز شناسایی شده است و به اپراتور مورد نظر اعلام شده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: سیم کارت های آی سیم ایرانسل با داشتن 50 هزار تومان شارژ اولیه امکان قاچاق شبانه روزی را برای قاچاقچیان مکالمه فراهم می کرد که با تذکر به این اپراتور، موضوع شارژ اولیه این اپراتور برطرف شد در همین حال سیم کارت های 910 نیز که حدود 20 هزار تومان شارژ اولیه دارد همین اقدام را برای قاچاقچیان مکالمات فراهم می کند که در این زمینه نیز شناسایی صورت گرفته و جلوی ترنسمیشن رایگان یک روزه را از این طریق خواهیم گرفت.

به گزارش مهر، چند روز پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میزان قاچاق مکالمه از بسترهای ارتباطی کشور با میزان مکالمات مجاز و رسمی برابر است و بر این اساس وزارت ارتباطات در حال شناسایی و تذکر به شرکت هایی است که این اقدام را انجام می دهند و یا این بستر را فراهم کرده اند.

کد خبر 2438549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha