۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۴۳

اسماعیلی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از علوم دانش‌بنیان برای رشد اقتصادی کشور

ضرورت استفاده از  علوم دانش‌بنیان برای رشد اقتصادی کشور

اصفهان - مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان گفت: در راستای ایجاد بستر برای تجاری کردن علوم تئوری لازم است از مباحث دانش‌بنیان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان اسماعیلی عصر امروز در نشست خبری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار داشت: راه رسیدن به نظام‌های اجتماعی حرکت در راستای توسعه بوده و دنیا امروز در حال بررسی مبدأ و مقصد توسعه است.

وی افزود: امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می دانستند و این مسئله نشان می‌دهد که ما باید نگاه عالمانه‌ای نسبت به نقش فناورانه دانشگاه داشته باشیم تا مطالب ارائه شده در آن کاربردی شود.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان تصریح داشت: ما باید با تکیه بر  پژوهش دینی، راه کارهای کارسازی برای فعالیت‌های خود ایجاد کنیم؛ ما باید با استفاده از معیار‌های آموزش و نگاه عالمانه باید از مباحث دانش‌بنیان در راستای کاربردی کردن علم استفاده کنیم.

وی گفت: پرداختن به پژوهش مسئله حیاتی است و از این رو به عنوان یک محور اصلی سعی کردیم تا رفتار‌های آموزشی را در راستای پژوهش قرار داده و آن‌ها را به گونه‌‌‌‌ای عملی کنیم.

اسماعیلی با بیان اهمیت پژوهش و فناوری بیان داشت: تبلیغ و تشویق پژوهشگران، شناسایی یافته‌های پژوهشی، برقراری ارتباط سازنده با پژوهشگران، ایجاد فضای تعاملی و بستر سازی برای تجاری سازی علوم از برنامه‌های مهم ما در معاونت پژوهش وفناوری بوده و ما باید نسبت به تحقق این اهداف تلاش کنیم؛ ما سعی داشتیم که برنامه‌ها برای نخستین بار از حالت نمایشی خارج شده و به سمت رفتار‌های عاقلانه پیش رود.

وی ادامه داد: از نکات مفیدی که در برگزاری نمایشگاه علمی و فناوری وجود دارد می‌توان به حضور پژوهشگران و افراد فعال در عرصه علم و فناوری برای انتقال داده‌ها و بررسی مباحث مختلف اشاره کرد؛ از سوی دیگر با توجه به حضور بیش از ۵۰ شرکت علم و فناوری فضای مناسبی برای ارتقا وضعیت علم و فناروی پیش می‌آید.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان بیان داشت: یکی از قهرمانان ربوکاپ دنیا که فردی برزیلی بوده در این نمایشگاه شرکت کرده است که می‌تواند به بررسی مباحث مختلف ربوکاپ در ایران بپردازد.

وی افزود: نکته قابل توجهی که می‌توان از آن به عنوان برنامه ویژه این نمایشگاه یاد کرد ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاران در عرصه‌های فناوری و پژوهشی است.

کد خبر 2438899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha