۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۳

امانی به مهر خبر داد:

دستگاه آییلس به زودی در فرودگاه بجنورد نصب می شود

دستگاه آییلس به زودی در فرودگاه بجنورد نصب می شود

بجنورد - مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: دستگاه آییلس(نشست و برخاست الکترونیکی هواپیماها) برای این فرودگاه خریداری شده و به زودی نصب می شود.

محمود امانی بنی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان بجنورد، از خرید دستگاه آییلس به منظور تسهیل نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین المللی بجنورد خبر داد و افزود: این دستگاه اکنون مراحل ترخیص از گمرک را می گذراند و به زودی در فرودگاه بجنورد نصب خواهد شد.

به گفته وی با نصب این دستگاه فراز و فرود هواپیماها در فرودگاه مرکز خراسان شمالی در شرایط جوی نامساعد بارانی و شب نیز امکان پذیر خواهد شد.

امانی اظهار داشت: برای خرید دستگاه آییلس و تجهیزات مورد نیاز آن از جمله آنتن، ریموت، کابل و ... در مجموع ۳۷ میلیارد ریال اعتبار مصرف شده است.

وی با اشاره به  آماده سازی تجهیزات مورد نیاز برای نصب این دستگاه در فرودگاه بجنورد، اضافه کرد: به محض ترخیص دستگاه از گمرک جمهوری اسلامی ایران، آییلس فرودگاه بجنورد نصب و بهره برداری می شود.

مدیر فرودگاه بجنورد تأکید کرد: دستگاه آییلس فرودگاه بین المللی بجنورد از مدت ها پیش از یکی از کشورهای خارجی خریداری و وارد گمرک کشور شده بود و بر اساس برنامه نیز به زودی ترخیص و در این فرودگاه نصب می شود.

گفتنی است، موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی دوشنبه در مصاحبه با یکی از نشریات محلی خراسان شمالی اعلام کرده بود دستگاه آییلس فرودگاه بجنورد به دلیل اهمال مسئولان استان به فرودگاه تبریز منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرودگاه بجنورد در فضایی به وسعت ۲۴۰ هکتار در سال ۷۴ به بهره برداری رسید اما پس از چند سال تعطیلی، مجددا در سال ۸۳ همزمان با تشکیل استان خراسان شمالی فعالیت خود را آغاز کرد.

عملیات گسترش باند و افزایش ۶۰ هکتار به وسعت آن، محوطه سازی و همچنین ساخت ترمینال خارجی این فرودگاه از سه سال قبل آغاز و تاکنون بخشی‌هایی از این پروژه‌ها اجرا شده است.

هم اکنون فرودگاه بین المللی بجنورد روزانه یک پرواز به مقصد تهران و بالعکس صورت می گیرد.

کد خبر 2438998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha