۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱

یوسفی:

کاربردی بودن و تجاری سازی تحقیقات منشاء ارزش گذاری آنها باشد

کاربردی بودن و تجاری سازی تحقیقات منشاء ارزش گذاری آنها باشد

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باید کاربردی بودن و تجاری سازی مقالات و تحقیقات انجام شده در بخش های مختلف منشاء ارزش گذاری آنها باشد.

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالله یوسفی دوشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش در بجنورد افزود: متاسفانه بیشترین تحقیقات انجام شده تنها با هدف چاپ و انتشار در نشریات و مجلات صورت می گیرد.

 وی کاهش بارندگی در سالهای اخیر را یکی از مشکلات مهم این استان برشمرد و افزود: محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان به منطور دست یابی به ارقام مقاوم به خشکسالی و کم آبی در حال تحقیق و پژوهش هستند.

یوسفی با تاکید بر اینکه انتشار یک کار تحقیقاتی در نشریات و مجلات نباید منشاء ارزش گذاری باشد، افزود: باید کاربردی بودن و تجاری سازی مقالات و تحقیقات انجام شده در بخش های مختلف منشاء ارزش گذاری تعیین شود.

یوسفی اظهار کرد: باید محققان و پژوهشگران بهره برداران و مشکلات آن ها را بررسی کرده و بر این اساس پژوهش های خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن‌آوری و توسعه کارآفرینی در خراسان شمالی تا ۲۰ آذر ماه جاری در سالن هلال احمر بجنورد دایر است.

کد خبر 2440780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha