۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۶:۴۷

اجرای طرح نگهداری معلولان مناطق محروم در منزل

اجرای طرح نگهداری معلولان مناطق محروم در منزل

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای طرح نگهداری معلولان شدید و خیلی شدید مناطق محروم کشور در منازل خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 هزار معلول ذهنی در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

دکتر یحیی سخنگویی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در بودجه سال آینده پیشنهاد افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی بخصوص در بخش معلولان را مطرح کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد.

وی گفت: در صورت افزایش اعتبارات طرحهای ویژه ای نیز در بخشهای مختلف برای ارائه خدمات بیشتر توانبخشی و توانمند سازی برای  معلولان اجرایی خواهد شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به طرح نگهداری معلولان در خانه در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت:با اجرای این طرح خانواده هایی که دارای فرزند معلول شدید و خیلی شدید هستند می تواند با دریافت کمک هزینه ای در ماه از سازمان بهزیستی ، نسبت به نگهداری فرزندانشان در محیط خانه اقدام کنند.

به گفته وی ، اجرای این طرح از ورود معلولان به مراکز شبانه روزی جلوگیری می کند و رویکرد بهزیستی نیز کاهش مراکز شبانه روزی و افزایش مراکر روزانه برای معلولان است.

سخنگویی تاکید کرد: امسال دو میلیارد تومان برای نگهداری معلولان در خانه در نظر گرفت شده است که سال آینده با افزایش اعتبارات اجرای این طرح در سطح کشور افزایش پیدا می کند و همچنین مبلغ کمک هزینه نیز زیاد خواهد شد.

 وی گفت: در حال حاضر 278 مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی ویژه معلولان ذهنی در کشور فعال است که در این مراکز 20 هزار و 89 معلول ذهنی نگهداری شده و به آنها خدمات ارائه می شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: همچنین 63 مرکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در منزل نیز به یک هزار و 857 معلول ذهنی خدمت ارائه می دهد .

 

کد خبر 2441432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha