۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۲۳

وکیلی:

پيوند خوب مردم ایران با روحانیت دشمنان را مأيوس می كند

پيوند خوب مردم ایران با روحانیت دشمنان را مأيوس می كند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه مردم ایران پيوند خوبی با علما و روحانيت دارند و اين مهم دشمنان را مأيوس و نگران می كند، گفت: امروز نقش روحانيت به عنوان تربيت یافتگان مکتب اسلام قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم سمنان در مهدیه بزرگ این شهر برای دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی، ولایت مداری را ویژگی مردم استان دانست و این حضور گسترده را نشانه عشق و ارادت مردم به روحانیت و مرجعیت خواند.

وی گفت: باور، اعتماد و اطمینان مردم به نقش، جایگاه و صلاحیت روحانیت در هدایت دینی، رهبری جامعه و جامعه اخلاقی باعث شده است تا ضرورت وجود روحانیت در ثبات و تقویت باورهای اعتقادی مردم به عنوان یک نیاز واقعی در همه نقاط روستائی و شهری بیشتر احساس شود.

مقام عالی دولت در استان سمنان با بیان اینکه، مردم به روحانیان نظر دارند و نظارت روحانیان بر امور جامعه مورد پذیرش مردم است، افزود: روحانیان جایگاه ویژه و نقش ارزنده ای در قبل، شکل گیری و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت، استمرار و تعمیم آن داشته و دارند و این نقش و جایگاه باید روز به روز تقویت شود.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمع کثیری از مردم و مسئولان حضور داشتند.

آیت الله نوری همدانی بر اساس برنامه اعلام شده امشب قرار بود در جمع مردم سمنان در مهدیه این شهر سخنرانی کنند که به دلیل کسالت این سخنرانی انجام نشد.

در این مراسم مجری برنامه با عذرخواهی از مردم اعلام کرد که پزشکان به علت دیدارهای فشرده ای که در دو روز اخیر آیت الله نوری همدانی در سمنان داشته اند حتی اجازه اقامه نماز را به ایشان نداده اند اما این مرجع تقلید به علت علاقه ای که به مردم دارند اقدام به اقامه نماز جماعت کردند.

حال عمومی آیت‌الله نوری‌همدانی از ظهر امروز اندکی رو به کسالت رفته است و برنامه سخنرانی وی در جمع نیروهای نظامی، انتظامی و مسلح استان سمنان نیز ظهر امروز لغو شد.

این مرجع تقلید امروز صبح در جمع طلاب، علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان سمنان در امامزاده یحیی (ع) سمنان سخنرانی کردند.

کد خبر 2441520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha