۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۵۳

پربازده ترین مولد مقیاس کوچک کشور در شهرک صنعتی بشل افتتاح شد

پربازده ترین مولد مقیاس کوچک کشور در شهرک صنعتی بشل افتتاح شد

سوادکوه شمالی - پربازده ترین مولد مقیاس کوچک کشور به ظرفیت25.1 مگاوات در شهرک بشل سوادکوه شمالی استان مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين افضلي مدير عامل برق منطقه اي مازندران وگلستان شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: این نیروگاه با مجموع اعتبارات ۵۰۰ میلیارد ریال و ۳۰ میلیارد ریال پروژه توسعه پست ۶۳.۲۰ کیلو ولت بشل جهت انتقال نیروگاه به شبکه از سوی شرکت برق منطقه ای  مازندران و گلستان احداث گردیده است.

وی افزود : شرکت باران نیروبشل با سرمایه گذاری بخش خصوصی با آورده ۱۴ میلیارد تومان و دریافت ۱۳ میلیاردتومان وام از بانک صنعت و معدن از اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث که موجب ۱۷ میلیون تومان ارزبری شده است.

مدير عامل برق منطقه اي مازندران وگلستان بیان کرد: استان مازندران با دارا بودن بزرگترین نیروگاه تولید برق کشور ۳۲۹۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد، در حالیکه مجموع مصرف استان در سال جاری سه هزار و ۳۸۴ مگاوات بود و ما مجبور شدیم ۳۰۰ تا۴۰۰ مگاوات را از شبکه سراسری تأمین کنیم واین نشان دهنده نیاز استان به سرمایه گذاری در بخش تولید است.

افضلی با تقدیر از سرمایه گذار این نیرو این پروژه را کار خداپسندانه دانست و اذعان داشت: نیروگاه بشل پروژه عظیمی بود که به سرعت وارد مدار می شود و با راندمان ۲۵ مگاوات، ۴۵.۵ درصد برق منطقه را تأمین می کند.

مدير عامل برق منطقه اي مازندران وگلستان با بیان اینکه در سال ۹۳ دشوارترین تابستان در سالهای اخیر را داشته ایم گفت: ۳۳۸۴ مگاوات در این مدت مصرف برق داشتیم که برای گذر از این مرحله مصرف ۱۳ پروژه با اعتبار ۴۷ میلیاردتومان در بخش تولید انرژی و انتقال و توزیع آن هزینه شده است.

حسین پور سرمایه گذار نیروگاه برق بشل اظهار داشت: این نیروگاه در مدت ۸ ماه با مشارکت شرکت هیوندای کره ساخته شده است ومصرف ۵۰ میلیاردتومان هزینه ساخته شده است.

وی با اشاره به اشتغال زایی مستقیم ۱۵ نیروی کار در این نیروگاه، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع به میزان ۱.۹ مگاوات در پیک سال جاری و کمک به بهبود تولید شبکه سراسری و جلوگیری از اعمال خاموشی به میزان ۲۵ مگاوات را ازاهداف و اثرات اجرایی این پروژه را برشمرد.

وی افزود: این نیروگاه موجب کاهش سه درصدی بارگذاری پست نیروگاه نکا و افزایش پایداری شبکه و تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه و جبران ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ برق مشترکین منطقه خواهد شد.

 

کد خبر 2441566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha