۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

پیگیری یک سوژه/

کارگران ساوه ای چشم انتظار حل مشکلات پروژه مسکن اتحادیه اسکان

کارگران ساوه ای چشم انتظار حل مشکلات پروژه مسکن اتحادیه اسکان

اراک- رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران ساوه گفت: پروژه مسکن 212 واحدی اتحادیه اسکان در شهرک علوی ساوه ب از سال 86 کلید خورده و هنوز سرانجام آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مهدی امینی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این واحدهای مسکونی  باید در مدت دو سال آماده می شدند و پس از پنج سال که این واحدها به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار اعضا قرار می گرفتند، نسبت به انتقال اسناد به نام اعضای تعاونی ها اقدام می شد.

وی ادامه داد: پروژه مسکن شهرک علوی هرگز آماده نشد و در اختیار متقاضیان قرار نگرفت و پس از سالها بلاتکلیفی 105 نفر از 165 کارگری که در ابتدا عضو این پروژه بودند، سرمایه اولیه خود را با دردسرهای فراوان پس گرفتند.

امینی گفت: اعضای باقی مانده در این پروژه امیدوارند، واحدهای مسکونی نیمه تمامی که در شهرک علوی بلااستفاده مانده اند، هرچه زودتر تکمیل شده و در اختیار کارگران قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: به همین منظور جلسه ای با حضور نمایندگان کارگران، اتحادیه اسکان و اداره راه وشهرسازی برگزار شد که در آن کورسوی امیدی برای رفع بلتکلیفی چندساله کارگران به وجود آمد.

امینی ضمن بیان نتایج این جلسه، اضافه کرد: پروژه اتحادیه اسکان یک پروژه 212 واحدی می باشد و هم اکنون تنها 70 نفر از کارگران در این پروژه حضور دارند که آورده لازم را در سال 86 به موقع پرداخت کرده بودند.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی های انجام شده با نماینده راه و شهرسازی قرار براین شد تا قیمت زمین برای کارگرانی که از سالها پیش در این پروژه ثبت نام کرده اند، به قیمت سال 86 و برای اعضای جدیدی که برای دریافت مسکن ثبت نام می کنند به روز محاسبه شود.

کارگران قربانی مشکلات اتحادیه اسکان شدند

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران ساوه ای اظهار کرد: این تصمیم از آنجایی اتخاذ شد که کارگران در همان سالها آمادگی پرداخت هزینه های ساخت مسکن را داشتند؛ اما مشکلات موجود در اتحادیه اسکان مانع از ادامه پیشرفت پروژه شد و کارگران نباید قربانی مشکلات سایر دستگاه ها یا اتحادیه ها شوند.

امینی گفت: البته اجرایی شدن نتایج این جلسه منوط به تصویب شدن در اداره راه و شهرسازی می باشد که امیدوار هستیم این اتفاق هرچه زودتر به وقوع بپوندد.

نشانه های مثبت برای برون رفت از بن بست پروژه اتحادیه اسکان

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران ساوه ای بیان کرد: در جلسه برگزار شده سعی بر این شد که فارغ از دنبال مقصر گشتن و پیدا کردن نفراتی که دراین زمینه کوتاهی کرده اند، به امید یافتن راه حلی برای برون رفت از بن بست پروژه اتحادیه اسکان اقدامات سریعتر انجام شود.

وی اظهار کرد: همچنین این عزم در نماینگان اسکان و اداره راه وشهرسازی نیز دیده شد، تا پروژه پردردسر اسکان را ختم به خیر کنند و امیدواریم در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

امینی ادامه داد: کارگران ساوجی امید زیادی برای حل مشکلات این پروژه در دل پرورده اند و در واقع کاری جز امیدوار بودن از دست آنها برنمی آید، چرا که با حداقل درآمد به امید خانه دار شدن آورده های لازم را فراهم کرده بودند که متاسفانه به دلایل مشکلات متنوعی این پروژه نا تمام ماند و کارگران متضرر شدند.

گفتگو: لیلا حمزه خیرآبادی

کد خبر 2441615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha