۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹

طی مراسمی توسط آیت‌الله رشاد صورت گرفت؛

تقدیر از خدمات علمی دکتر رضا داوری‌اردکانی

تقدیر از خدمات علمی دکتر رضا داوری‌اردکانی

طی مراسمی توسط آیت الله علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از خدمات علمی و فرهنگی استاد رضا داوری اردکانی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين مراسم كه روز دوشنبه 17 آذرماه با حضور آيت الله رشاد، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين ذوعلم رئيس پژوهشكده فرهنگ و مطالعات اجتماعي پژوهشگاه و اعضاي شوراي علمي گروه غرب‌شناسي و ديگر اعضاي پژوهشكده برگزار شد، آيت الله رشاد طی سخنانی اظهارداشت: استاد داوري در واقع مؤسس گروه غرب‌شناسي هستند. سابقه تأسيس اين گروه به مناسبت مهمي با موضوع غرب و غرب‌شناسي بر می گردد که بر عهده بنده قرار گرفته بود. 

آیت الله رشاد افزود: بنده به مؤسسات و اشخاص اهل نظر مراجعه كرده و متوجه شدم در اين حوزه كاري صورت نگرفته است، در آن زمان با دكتر داوري، دکتر اعواني و دکتر گلشني صحبت كرديم و قرار شد گروه علم و دين را تأسيس نماييم كه بعد به گروه معرفت‌شناسي تغيير نام داد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: گروه غرب‌شناسي نيز پيرو همان مشورت‌ها در پژوهشگاه متولد شد و همچنان تنها گروه رسمي غرب‌شناسي در كشور است. البته برخي مراكز گروه‌هايي تشكيل داده‌اند و بعد از مدتي تعطيل كرده‌اند، و دوام و انسجام موجود در پژوهشگاه در جاي ديگر وجود ندارد. اين تداوم و انسجام مديون زحمات جناب آقاي دكتر داوري است كه فيلسوف هستند و تمام حركتشان براساس فلسفه است.

گفتنی است دکتر داوری اردکانی از زمان تاسیس گروه غرب شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با این گروه همکاری داشته و ریاست شورای علمی آن را عهده دار می باشند.

کد خبر 2441708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha