۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

حجت الاسلام علم الهدی:

جهان اسلام گرفتار فتنه های عمیق شده است

جهان اسلام گرفتار فتنه های عمیق شده است

زاهدان- معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در حال حاضر جهان اسلام به واسطه نقشه های شوم استکبار گرفتار فتنه های عمیق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد علم الهدی صبح امروز در نشست هماهنگی بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در  زاهدان اظهار داشت: بسیاری از شبکه های ماهواره ای و عرب زبان با حمایت استکبار مشغول فتنه انگیزی در میان امت اسلامی هستند و وظیفه علمای شیعه و اهل سنت است که این شبهه ها را از اذهان جامعه بزدایند

وی با بیان اینکه تلاش ما تقریب جهان اسلام در حوزه فکر و اندیشه و برای رسیدن به وحدت در عمل است ادامه داد: ائمه اطهار (ع) هم محور وحدت امت اسلامی هستند و هم می توانند امت اسلامی از هر فرقه ای و حتی غیرفرق اسلامی را نجات دهند

وی هدف از تقریب مذاهب اسلامی را شکل گیری وحدت امت اسلامی و تشکیل یک بار دیگر امت واحده اسلامی بیان داشت و افزود: در طول تاریخ بعد از پیامبر(ص)، امام علی(ع) پایه گذار وحدت امت اسلام بوده و به دنبال آن سیره عصمت و طهارت و سپس شخصیت های فاضل امت که فکر آنها جهانی شدن اسلام بوده در طول تاریخ باعث شکل گیری این تقریب شده است.

وی گفت: به برکت بیداری هایی که در فضای جامعه اسلامی به ویژه افکار امام راحل به وجود آمد باعث شد هم شیعه و هم اهل سنت روی مسئله تقریب موضع گیری کنند.

حجت الاسلام علم الهدی با تاکید بر اینکه تقریب مذاهب اسلامی را نباید تنها به فعالیت های مجمع تقریب منحصر و معطوف کرد بیان داشت: تمامی دستگاه های اجرایی و به ویژه حوزه و دانشگاه  و همچنین علمای اهل سنت و تشییع در این راستا مسئول هستند.

وی یادآور شد: تقریب و وحدت جهان اسلام باید دغدغه عالم اسلام و مسلمانان باشد تا دشمن نتواند اهداف و تفکرات ساخته خود را به مسلمانان القا کند و از این موضوع برای تفرقه انگیزی بهره ببرد.

وی با اشاره به وظیفه رسانه ها در انتقال مفاهیم و تسری موضوع تقریب در بی اقشار جامعه بیان داشت: در این راستا نیاز است تا محور های مورد بحث در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب که در تهران برگزار می شود توسط مسئولان و علمای حاضر در این کنفرانس و همچنین اصحاب رسانه به مردم منتقل شود.

 

کد خبر 2441775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha