۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد:

کاهش ۵۰درصدی روزهای ناسالم اراک/ به زودی دودکش های آلومینیوم یخ می زند

کاهش ۵۰درصدی روزهای ناسالم اراک/ به زودی دودکش های آلومینیوم یخ می زند

اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: روزهای ناسالم اراک نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته و به ۴۵ روز رسیده است.

امیر انصاری عصر پنجشنبه در پانزدهمین جلسه کارگروه طرح جامعه کاهش الودگی هوای اراک بیان کرد: پارسال تا آذرماه ۹۲ روز ناسالم و ۱۷۴ روز سالم در اراک تجربه شده بود که این رقم در سال ۹۳ به ۴۵ روز ناسالم و ۲۲۱ روز سالم رسیده است.

وی با تاکید بر گازسوز شدن کوره های آجرپزی منطقه مریزجران گفت: گازرسانی به این کوره ها با صرفه جویی سالانه ۴۰ میلیون لیتری در سوخت مایع، سهم عمده ای در کاهش آلودگی هوای شمال غرب اراک خواهد داشت.

انصاری گفت: هم اکنون ۲ کوره از ۲۲ کوره این منطقه از گاز استفاده می کنند و قطع سهمیه سوخت مازوت همه کوره ها از امروز در دستورکار قرار خواهد گرفت، تا سایر کوره ها نیز گازکشی داخلی را هرچه سریعتر انجام داد و از گاز استفاده کنند.

وی با ضمن بیان اصلاح خطوط آلومینیوم، اضافه کرد: خط احیاء یک و دو به طور کامل تعطیل شده و اصلاح دیگ های نیمه جنوبی خط سه نیز به پایان رسیده و سازمان حفاظت محیط زیست به زودی نظارت های لازم را انجام خواهد داد.

انصاری ادامه داد: برای اصلاح  خطوط چهار و پنج نیز تا سال ۹۵ به ایرالکو فرصت داده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: زمین این طرح در سال گذشته واگذار شده و زیرساخت های لازم تهیه شده اند و براساس دستور استاندار مرکزی قرار بر آن شد تا سال ۹۶ این پروژه به اتمام برسد.

انصاری از تولید یخ خشک در آلومینیوم در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: طرح های مطالعاتی روی تولید یخ خشک از دودکش های شرکت آلومنیوم شروع شده و اگر نتایج طرح مثبت باشد سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و افزایش ارزش افزوده خواهد داشت.

واحدهای آلاینده ضایعاتی سازمان حفاظت از محیط زیست را دور می زنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: این سازمان به واحدهای آلاینده تا شعاع ۳۰ کیلومتری اراک مجوز نمی دهند؛ اما این واحد ها حفاظت محیط زیست را دور زده و اصناف مجوز می گیرند.

وی ادامه داد: فشار سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی باعث پراکند شدن برخی از این واحدها در روستاها شده که در آنحا هم مشکلاتی به وجود آورده ونیاز جدی برای ارائه طرح هایی به منظور تغییر تکنولوژی در این واحدها احساس می شود.

احداث کارخانه آندسازی در خم مشکلات مالی

در ادامه این جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح احداث کارخانه آندسازی که هم اکنون تغییر نام داد و به نام شرکت کرین صنعت امیرکبیر فعالیت می کند با مشکلات مالی، تاخیر در صدور مجوز ساخت و وجود تعارض در پروژه خط انتقال برق روبه رو است.

علیرضا زاوشی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه  هزینه ای نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است و پیش بینی شده طرح در سال ۹۶ به پایان برسد.

کد خبر 2441947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha