۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۰

محمد زاده:

مرمت و تکمیل کاروانسرای رباط قره بیل در دستور کار قرار گرفت

مرمت و تکمیل کاروانسرای رباط قره بیل در دستور کار قرار گرفت

گرمه - فرماندار شهرستان گرمه گفت: با اختصاص اعتبار مورد نیاز، مرمت و تکمیل کاروانسرای رباط قره بیل در دستور کار قرار گرفت.

علی محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به سفر اخیر معاون میراث فرهنگی کشور به خراسان شمالی و تاکید ایشان بر مرمت، احیاء و حفظ و نگهداری آثارتاریخی و آماده سازی این اماکن به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی، کار مرمت و تکمیل کاروانسرای رباط قربیل در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این کاروانسرا که در روستای قره بیل و در نزدیکی جاده آسیایی قراردارد یکی از آثار تاریخی ارزشمند این استان در شهرستان گرمه است، که با مرمت و تکمیل آن شاهد بازدید گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور از این بنای تاریخی خواهیم بود.

محمد زاده با بیان اینکه برای مرمت و تکمیل این بنا ۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است خواستارهمکاری بخش خصوصی و دولتی برای احیای این اثر ارزشمند شد.

کاروانسرای رباط قره بیل در خراسان شمالی

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد این میزان اعتبار از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و ۵۰ درصد دیگر آن از محل فرمانداری شهرستان تامین خواهد شد.

فرماندار گرمه اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم، کار مرمت و تکمیل کاروانسرای رباط قره بیل هرچه سریعتر آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این اثر که به شماره ۴۵۷۴ ثبت آثار ملی شده است، یکی از کاروانسراهای تاریخی مربوط به دوره تیموری است که با مصالح سنگ، ساروج، گچ و آجر بنا شده و پلان چهارگوش با دو حیاط بزرگ و کوچک دارد.

کد خبر 2442329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha