۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۱

اقتصاد دنیا در 24 ساعت گذشته/ قیمت نفت به زیر 58 دلار رسید

اقتصاد دنیا در 24 ساعت گذشته/ قیمت نفت به زیر 58 دلار رسید

مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است: 

بلومبرگ : قیمت نفت به زیر 58 دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدییت با 12 درصد کاهش به بشکه ای زیر 58 دلار رسید و نفت دریای برنت با 10 درصد کاهش ، برای تحویل در ماه ژانویه به 61.58 دلار در هر بشکه معامله شد، این در حالی است که قیمت نفت کمترین بهای ممکن در 5 سال اخیر را در حال تجربه کردن است.

ایتارتاس : اولین لوله انتقال گاز از روسیه به ترکیه تا 2 ، 3 سال آینده احداث خواهد شد.

اچ سی بی سی : یکی از دلایل پایین آمدن قیمت نفت، علاوه بر حفظ سقف تولید اوپک و تولید بی سابقه نفت "شیل" ، حاکم شدن رکود بر اقتصاد جهانی است.

رویترز : وزیر اقتصاد و دارایی اوکراین گفت: از صندوق بین المللی پول درخواست می‌کنیم که به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی اوکراین ، بسته کمک مالی 17 میلیارد دلاری را به این کشور افزایش داد.

فایننشال تریبون : شرکت نفت "بریتیش پترولیوم " انگلیس قصد دارد تا 5 سال آینده ، حجم سرمایه گذاری خود را در مصر تا بیش از 12 میلیارد دلار افزایش دهد و همچنین عرضه گاز را تا 2 برابر به مصر بالا برد.

فرانس 24 : از برنامه اصلاحات اقتصادی فرانسه در حالی رونمایی شده که به گفته تحلیلگران ار آن به عنوان برنامه ای بحث برانگیز یاد شده است.

العربیه : صندوق بین المللی پول اعلام کرد: اقتصاد نفتی عراق در سال جاری میلادی به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و "گروه داعش " با کاهش مواجه شد.

بی بی سی : در ماه نوامبر تورم در چین به کمترین حد خود در 5 سال اخیر ، یعنی 1.4 درصد رسید.

راشاتودی : روسیه از دهه 1990 میلادی تاکنون بیش از 80 میلیارد دلار در گازرسانی به اوکراین تخفیف داده است.

رویترز : نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد آفریقا 19.3 درصد از ذخایر ارزی خود را به منظور تقویت کردن پول این کشور از دست داده است.

خبرگزاری فرانسه : بعد از ترکیدن حباب مسکن در سال 2008 میلادی در اسپانیا و منجر شدن آن به بیکاری و بحران برای میلیون‌ها نفر، علیرغم خالی بودن واحدهای مسکونی بی‌شماری در اسپانیا ، ساخت و ساز دوباره به جریان افتاده است.

راشاتودی : نخست وزیر روسیه گفت : روسیه تا چند سال آینده قادر خواهد بود تا 100 درصد از واردات غذاهای غیرضروری به این کشور را خودش تامین کند.

 

کد خبر 2442520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha