۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰

رئیس دانشگاه خواجه نصیر :

بودجه 94 دانشگاه‌ها با شعار پیشرفت علمی تناقض دارد

بودجه 94 دانشگاه‌ها با شعار پیشرفت علمی تناقض دارد

رئیس دانشگاه صنعتي خواجه نصير گفت: اداره دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بودجه در نظر گرفته شده در سال 94 در همه حوزه ها به ویژه حوزه پژوهشی مشکل خواهد بود و این با شعار پیشرفت علمی در تناقض است.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بودجه سال 94  برای دانشگاه ها گفت: با بودجه ای که برای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در بودجه 94 در نظر گرفته شده است به شدت مشکل داریم و اداره دانشگاه در سال 94 با این رقم بودجه مشکل خواهد داشت.

وی افزود: در کل درصد رشدی که در بودجه دانشگاه لحاظ شده حدود 12 و 4 دهم درصد است در صورتی که مسئولان دانشگاه در مذاکراتی که قبلا با مسئولان وزارت علوم، معاونت ریاست جمهوری و مجلس داشتند اعلام کرده بودند درصدی که بتواند برخی از مشکلات را جبران کند چیزی حدود 40 درصد افزایش در بخش بودجه های عمومی هست.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به صحبت هایی که با فرهادی وزیر علوم درخصوص بودجه 94 داشته است گفت: من به وزیر علوم اعلام کرده ام که این بودجه با این رقمی که در نظر گرفته شده برای دانشگاه و اداره آن دردسر ساز است و حتی بودجه عمرانی دانشگاه چندین سال است که صفر در نظر گرفته می شود و هیچ اعتباری به دانشگاه اختصاص داده نشده است.

خاکی صدیق در ادامه افزود: قرار بود برای سال 94 در بودجه تجدیدنظری برای هزینه های عمرانی دانشگاه صورت گیرد که متاسفانه این اتفاق محقق نشده و از بودجه ای که در نظر گرفته شده راضی نیستیم و این بودجه به همه زمینه ها حتی پژوهش نیز ضربه می زند.

وی با اشاره به ساختمانهای فرسوده و تجهیزات این دانشگاه گفت: اکثر ساختمان ها و فضای دانشگاه همان فضاهای گذشته و همان ظرفیت قبل را دارند و بسیاری از اساتید در اتاق هایی مشغول به کار هستند که اصلا در شان اعضای هیئت علمی نیست و نمی شود با این شرایط کار پژوهشی درجه یک انجام داد.

رئیس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي گفت: دانشگاه نمی تواند حتی آزمایشگاه ها و تجهیزات مورد نیاز را تامین کند و بسیاری از اساتید با هزینه هایی که از جیب خود پرداخت می کنند فعالیت علمی و پژوهشی انجام می دهند و این با شعاری که در حوزه پیشرفت علمی داده می شود مغایرت دارد.

خاکی صدیق درخصوص کسری بودجه سال 93 نیز گفت: کسری بودجه ای که برای سال 93 اعلام کردیم و شامل همه حوزه ها می شود حدود 12 میلیارد تومان است. 

کد خبر 2442932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha