۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

نگارگر پیشکسوت به مهر گفت:

آثار نگارگران جوان ایران قابل عرضه در جهان است/ به آینده خوش‌بینم

آثار نگارگران جوان ایران قابل عرضه در جهان است/ به آینده خوش‌بینم

عباس جمال پور هنرمند باسابقه نگارگری ایران بر این اعتقاد است که آثار نگارگران جوان ایران از تفکر قوی و بلندی برخوردار است که قابل ارائه در سطح جهانی است.

عباس جمال پور هنرمند با سابقه نگارگری ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کیفیت آثار نهمین دوسالانه نگارگری ایران گفت: آثار این دوسالانه جهش خوبی را داشته است و این نویدبخش آینده خوب این هنر است.

وی افزود: اکنون آثار نگارگری هنرمندان جوان ایرانی در سطح بین المللی قابل ارائه است چرا که از تفکر قوی و بلندی برخوردارند.

جمال پور با اشاره به چهار اصل و ویژگی هنر یادآور شد: در آثار این دوسالانه می توان چهار اصل هنر را شامل خلاقیت، گیرندگی، اندیشه و جاذبه مشاهده کرد.

او همچنین درباره تمایل بیشتر هنرمندان به تکرار آثار نگارگران قدیم بیان کرد: در هنر گاهی برخی آثار مرتب تکرار و تکرار می شود اما به یک باره جهشی پدید می آید که در همه هنرها از جمله موسیقی، معماری و ... نیز به همین شکل است و نگارگری هم از آن مستثنی نیست.

افتتاحیه دوسالانه نگارگری

این هنرمند نگارگر با اشاره به لزوم داشتن خلاقیت در هنر تصریح کرد: هنر محدوده ندارد چون الهی است و بنابراین همیشه پویا و در حرکت است. بزرگان نگارگری ما در زمان خودشان حرکات و جهش هایی را در این هنر انجام دادند و حالا باید دید جوانان چه می کنند.

این هنرمند 81 ساله در پایان اظهار کرد: امید بسیاری به آینده دارم، چرا که از همین حالا می بینم این جوانان چقدر خوب و زیبا کار کرده اند.

نهمین «دوسالانه ملی نگارگری ایران» در پنج بخش نگارگری، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و گل و مرغ تا 10 دی ماه در گالری های موسسه فرهنگی و هنری صبا برپاست که در این دوره 276 اثر از 212 هنرمند روی دیوار رفته است.

کد خبر 2443489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha