۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶

همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

۵۰۰ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

۵۰۰ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام بیش از ۵۰۰ روحانی به مساجد شهری و روستایی این استان همزمان با دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، ۵۶۵ روحانی مبلغ برای برگزاری هر چه بهتر مراسم های عزاداری به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شدند.

وی با بیان این که روحانیان اعزامی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های عزاداری دهه پایانی ماه صفر از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی، حسینیه ها، هیئات مذهبی و مراکز آموزشی استان اعزام شده اند، اضافه کرد: پیش از اعزام سرفصل های تبلیغی به منظور وحدت رویه در تبلیغ به روحانیان مبلغ ارائه شده است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به برخی از سرفصل های تبلیغی ارائه شده به این روحانیان، اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردم با معارف اهل بیت(ع) به ‌ویژه سیره عملی، فضائل اخلاقی و معنوی اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین و جامعیت ولایت فقیه، تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان‌های نوظهور دروغین، بیان مستمراهمیت وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان و ... برخی از سرفصل های تبلیغی ارائه شده به روحانیان اعزامی است.

وی هدایت و مدیریت مراسم سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، اجرای حلقه های بصیرتی و معرفتی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا، جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت و ... را شماری از برنامه های روحانیان اعزامی به مساجد شهری و روستایی در خراسان شمالی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۰ هزار نفری خراسان شمالی با ۲۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستای دارای سکنه، در مجموع هزار و ۱۷۳ باب مسجد دایر است که از این تعداد ۲۰۰ مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

همچنین در خراسان شمالی هزار و ۱۶۰ هیأت مذهبی شهری و روستایی وجود دارد که در ماه های محرم و صفر و نیز مناسبت های مذهبی فعالیت می کنند.

کد خبر 2443524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha