۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

رستميان:

۱۵ ميليارد ریال اعتبار به مدارس دامغان اختصاص يافت

۱۵ ميليارد ریال اعتبار به مدارس دامغان اختصاص يافت

دامغان - نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۵ ميليارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش اين شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم این اعتبار در سال آینده افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر عبدالرحمان رستمیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگی با مدیران و نمایندگان معلمان شهرهای دامغان و امیرآباد در محل سالن همایش های كانون امام خمینی (ره) مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: سه میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۲۲ ماده۱۸۰ ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف كمك به تجهیز مدارس دامغان اختصاص یافته است که بین ۱۵۰ مدرسه توزیع می شود.

وی یادآور شد: همچنین هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیز از محل اعتبارات تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اختیار آموزش و پرورش دامغان قرار گرفت كه امیدواریم در سال آینده به ۱۰ میلیارد ریال افزایش پیدا كند.

اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان از دائمی بودن قانون تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در سال ۹۳ اعتبار که این تبصره سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که به هر شهرستان ۱۲۸ میلیارد ریال اختصاص یافت که در سال آینده از دو درصد به سه درصد افزایش پیدا خواهد كرد.

رستمیان، با بیان اینكه در توزیع اعتبارات اولویت طرح ها و پروژه ها رعایت شود اظهار داشت: با اولویت بندی طرح ها و پروژه ها می توانیم به تكمیل آن ها كمك كنیم.

وی آموزش و پرورش را دستگاهی مهم و تاثیرگذار در جامعه برشمرد و افزود: همه ما باید در رشد و توسعه آموزش و پرورش و حل مشكلات این نهاد سهیم باشیم.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث رتبه بندی معلمان بنده به این طرح رای مثبت خواهم داد و از این طرح حمایت خواهیم كرد.

 ۴۰ درصد فضاهای آموزشی دامغان تخریبی هستند

مدیر كل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست از وجود ۴۰ درصد فضاهای آموزشی تخریبی در شهرستان دامغان خبر داد و افزود: سه دهم اعتبارات این اداره کل صرف حقوق و هزینه های جاری می شود.

محمد رضا جهان اضافه كرد: ۴۰ درصد از معلمان استان فوق لیسانس و مابقی را دارای مدرك كارشناسی هستند.

وی همچنین با انتقاد از اینكه در سالی كه به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد ولی هیچ كار فرهنگی در این سال رخ نداد گفت: باید با یكدیگر صادقانه برخورد كنیم تا بتوانیم از این راه در تحقق منویات رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گام برداریم.

مهمترین درس اربعین استقامت و پایداری است

امام جمعه دامغان نیز در این نشست با اظهار اینکه مهمترین درس اربعین حسینی درس استقامت و پایداری است كه وحدت و برادری را به نمایش می گذارد، افزود: علاقه به امام حسین (ع) سرمایه بزرگ برای همه شیعیان است كه باید از این سرمایه به خوبی استفاده و بهره برداری كنیم.

حجت الاسلام سید محمود ترابی همچنین داعش را دست پروده استكبار جهانی دانست و اظهار داشت: امروز داعش با همراهی و حمایت صهیونیست ها در حال جنایت و كشتار است و خون پاك مردم را می ریزد و آن را دفاع از اسلام می نامد. ما مسلمانان وظیفه داریم كه مردم مظلوم و مسلمان جهان را حمایت کنیم و با توطئه های دشمنان و حامیان او مبارزه كنیم.

در این نشست همچنین نمایندگان معلمان شهرهای دامغان و امیرآباد به بیان مسائل و مشكلات خود پرداختند و خواستار توجه مسئولان برای حل آن شدند.

شهرستان دامغان ۹۳ آموزشگاه دارد كه ۱۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می كنند كه برای سال تحصیلی ۹۳-۹۴ تعداد یك هزار و ۱۱۵ نفر نیروی انسانی اعم از فرهنگی و كادر آموزشی سازماندهی شدند.

آموزش و پرورش منطقه امیرآباد دارای۳۳ آموزشگاه تحصیلی بوده كه یك هزار و ۵۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می کنند و ۲۱۷ نفر كادر آموزشی این دانش آموزان را بر عهده دارند.

کد خبر 2443681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha