۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶

دو خبر از تئاتر

نفرین‌شدگان سپاه یزید در «فصلی دیگر»/ «زیباترین شکیب» به صحنه می‌رود

نفرین‌شدگان سپاه یزید در «فصلی دیگر»/ «زیباترین شکیب» به صحنه می‌رود

اجرای نمایش «فصلی دیگر» که به تأثیر نفرین حضرت زینب(س) بر سپاه یزید می پردازد در سوگواره خمسه و اجرای نمایش «زیباترین شکیب» ویژه بانوان در مجتمع فرهنگی هنری فجر دو خبر تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «فصلی دیگر» نوشته علیرضا حنیفی و کارگردانی پژمان کاشفی که به تأثیر نفرین حضرت زینب(س) بر سپاه یزید می‌پردازد به مدت یک هفته در سوگواره خمسه اجرا می‌شود.

این نمایش از جمله 15 نمایش صحنه‌ای این رویداد هنری است که از 21 تا 27 آذرماه در سالن رسول مهر با حضور بازیگرانی چون مهدی زمینپرداز، مهدی رحیمی، ابوالفضل حضرتی، پژمان کاشفی و علی مداح اجرا می‌شود.

پژمان کاشفی کارگردان نمایش، ضمن اشاره به عدم برگزاری تنها جشنواره دینی با عنوان صاحبدلان،  اظهار داشت: در غیاب تنها جشنواره دینی درخصوص هنرهای نمایشی، می‌توان گفت بار اصلی این اتفاق اکنون روی دوش سوگواره خمسه افتاده است و این امر، اهمیت سوگواره را دوچندان می‌کند.

این بازیگر، نویسنده و کارگردان تیاتر، نمایش خود را نمایشی مرتبط با نهضت عاشورا برشمرد و تصریح کرد: این نمایش، داستان نفرین حضرت زینب(س) بر کسانی است که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند. نفرینی که گریبان سرداری از سپاه یزید را می‌گیرد؛ سردارِ نابینا در پی استغفار است اما هر روز صدای نفرین را می‌شنود و ....

نمایش «فصلی دیگر» از 21 تا 27 آذرماه ساعت 17:30 در سالن رسول مهر به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان شهید مطهری شمالی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای عموم مردم روی صحنه می‌رود.

بخش صحنه‌ای نخستین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه به دبیری مجید رفیعی، همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ابن‌سینا از 20 آذرماه آغاز شده و تا 7 دی‌ماه ادامه دارد.

سوگواره نمایشی «زیباترین شکیب» ویژه بانوان برپا می شود

نمایش «زیباترین شکیب» به کارگردانی و نویسندگی مریم شعبانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر روی صحنه می رود.

در این نمایش که برگرفته از نمایشنامه «پیام آورکربلا» است مبینا همزوی، مبینا منظریان، صبا رضایی، ریحانه افخم، ریحانه ذاکر، مونا شعبانی، فاطمه نوری و محدثه درودیان ایفای نقش می کنند.

پرداخت نمایشی رخداد عاشورا و «خطبه خوانی حضرت زینب (س) در مجلس یزید» و معرفی  شخصیت و جایگاه حضرت زینب (س) در پیروزی نهضت عاشورایی از اهداف مهم این نمایش است که از ساعت 15 تا 17 سه شنبه  25 آذر ماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری فجر اجرا می شود.

زهرا احمدی پناه کارشناس مذهبی پس از اتمام نمایش مذکور پیرامون ابعاد شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها و اربعین امام حسین(ع) مطالبی را بیان خواهد کرد.

علاقمندان برای بهره مندی از این برنامه می توانند به نشانی فلکه چهارم خزانه، خیابان جمشید سید مراجعه کنند.

کد خبر 2443748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha