۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی:

وقف در همدان گستردگی خوبی دارد/بخشش اراده و جرات می خواهد

وقف در همدان گستردگی خوبی دارد/بخشش اراده و جرات می خواهد

همدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: واقفین خیراندیش در همدان به خوبی در تمامی زمینه های وقف وارد شده و وقف در همدان گستردگی خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حاجی رضا زین العابدینی ظهر دوشنبه در چهارمین همایش وقف و رسانه اظهار داشت: در نیات واقفین خیراندیش نیت های اجتماعی، مذهبی و خیریه  وجود دارد که که هر کدام نیز زیر فصل هایی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه وقف نیت های نسبتا گسترده ای دارد، افزود: خوشبختانه واقفین خیراندیش در همدان به خوبی در تمامی زمینه های وقف وارد شده اند و وقف در همدان گستردگی خوبی دارد.

وی بیان داشت: واقفین خیراندیش در همدان در حوزه آموزش و کمک هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، احداث و هزینه نگهداری مدارس، نیت کمک هزینه درمان و دارو و غیره به خوبی ظاهر شده اند.

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه اصحاب رسانه نسبت به انتشار اوراق وقفی اهتمام ویژه ای داشته باشند، اضافه کرد: از طریق انتشار اوراق وقفی می توان کارهای خوبی انجام داد و از فروش محل همین اوراق در فارس بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی در حال ساخت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان داشت: همدلی و اتحاد اتفاقات پرخیر و مبارکی را به دنبال داشته و اصحاب رسانه می توانند اداره اوقاف را در این راستا یاری کنند.

وی در ادامه گفت: اوقاف و امور خیریه ویژه برنامه هایی از جمله مهر تحصیلی برای کمک به دانش آموزان و دانشجویان، مهر تندرستی برای کمک هزینه دارو و درمان را از محل اجرای نیات واقفان اجرا می کند.

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به اعزام افراد به مشهد از محل درآمد موقوفات، ابراز داشت: اعزام افراد به کربلا نیز در دستور کار خود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اذعان داشت: همچنین از کل درآمد موقوفات اطعام دهی و کمک به ازدواج جوانان را داریم.

فعالان رسانه ای در راستای وقف روشنگری کنند

کارشناس و مجری صدا و سیما نیز در ادامه اظهار داشت: فعالان رسانه ای به دلیل تعامل با افکار عمومی باید در راستای وقف روشنگری کنند.

علی درستکار ادامه داد: مفهوم وقف به معنای عام دهش و اعطا است و در معنای خاص تر نوع دوستی، دستگیری و توجه به غیر خود است که در فطرت همه انسان ها نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه این خواسته و رفتار در وجود تمامی انسان ها نهفته است، افزود: کمک و نوع دوستی در دنیای غیر مسلمانان و همه ادیان وجود دارد و در اسلام نیز از دیر زمان بوده است.

کارشناس و مجری صدا و سیما با بیان اینکه وقف و نوع دوستی زاییده این دولت و آن دولت نیست، عنوان داشت: در اسلام برای وقف فقها احکامی قرار داده اند و دارای شاخص هایی است که برجسته ترین آن رفتار حضرت علی(ع) است که اوقاف فراوانی دارد که نثار مردم کرده و تا امروز نیز برکات آن جاری است.

وی با بیان اینکه از زمانی که وقف دولتی شد اولین شوک به واقفین و خیران وارد شد، گفت: در این راستا اعتماد مردم متزلزل شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

علی درستکار ابراز داشت: در حال حاضر خیرین و ثروتمندان زیادی پاره ای از دارایی های خود را وقف می کنند اما نمی خواهند در اوقاف و امور خیریه نامی داشته باشند.

وی اذعان داشت: فعالان رسانه ای در راستای توسعه وقف و کسب اطلاعات درست باید به روشنگری مردم در این حوزه بپردازند.

درستکار با بیان اینکه یکی از خواص در جامعه پایش اطلاعات رسانه ها است، اظهار داشت: واقفین باید بدانند که وقف اقسام مختلفی دارد و آنان می توانند در زمینه هایی غیر از حوزه دین و مذهب نیز وقف کنند.

وی با اشاره به اینکه وقف منحصر در وقف دینی و مذهبی نیست، افزود: وقف های نوع دوستانه بسیاری در تمامی ادیان وجود دارد.

کارشنای و مجری صدا و سیما با اشاره به اینکه بخشش اراده و جرات می خواهد، بیان داشت: افراد بسیاری این جرات را دارند و از اموال خود به دیگران می بخشند و سرمایه آنان در دست مردم در حال چرخش است.

کد خبر 2444581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha