۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

مرادی:

اساتید به معضلات دانشجویان ورود یابند/سن اعتیادبه زیر ۱۵ سال رسیده است

اساتید به معضلات دانشجویان ورود یابند/سن اعتیادبه زیر ۱۵ سال رسیده است

همدان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: محیط دانشگاهی باید به معضلات اجتماعی دانشجویان به ویژه اعتیاد ورود پیدا کند و بهترین نسخه را در راستای توانمندسازی آنها بپیچد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین مرادی ظهر سه شنبه در سمینار پیشگیری از ناهنجاری های رفتاری با تکیه بر ایدز با بیان اینکه مسئله اعتیاد در جامعه بسیار جدی است، اظهار داشت: مواد مخدر یک زلزله خاموش است.

وی با عنوان اینکه بر پایه سیاست های دولت برگزاری جشنواره ها و همایش ها در راستای شناخت اعتیاد و معرفی ایده های برتر در مقابل این پدیده ثمربخش است، افزود: همه اقشار جامعه باید به میدان بیایند و مردم و دولت با کمک هم و با استفاده از همه ظرفیت های اجتماعی و مردمی به مقابله با پدیده شوم مواد مخدر بپردازند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با ارائه آمار نگران کننده از سن اعتیاد، اذعان داشت: متاسفانه ۶۰ درصد از معتادان سنی کمتر از ۳۴ سال دارند و ۷۱ درصد از آمار مربوط به زندانیان، ۵۵ درصد طلاق ها در جامعه و ۲۵ درصد از قتل ها از پیامدهای منفی مواد مخدر است.

مرادی با اشاره به اینکه خانواده ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید بطور جدی افراد را در زمینه مقابله با مواد مخدر توانمند سازند، ادامه داد: پایه رشد و تعالی انسان ها در جوامع و در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خود انسان ها هستند و این رشد و بالندگی با حفظ کرامت های انسانی و سلامت روح و روان میسر می شود.

وی افزود: کار یک استاد تنها آموزش علمی به دانشجو و دانش آموز نیست بلکه محیط دانشگاهی و اساتید باید به معضلات اجتماعی دانشجویان ورود پیدا کنند و بهترین نسخه را برای آنها در راستای توانمندسازی و جلوگیری از انحرافات اجتماعی بپیچند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و محقق در زمینه ورزش و اعتیاد نیز با بیان اینکه تغذیه سالم، شیوه صحیح زندگی، آرامش روانی و عصبی و نهایتا فعالیت های بدنی مناسب چهار پایه اصلی سلامت از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی است، در این سمینار عنوان کرد: تنها مردمی که تغذیه سالم داشته باشند می توانند زندگی سالمی داشته باشند.

در حال حاضر در کشور حدود ۱۰ میلیون نفر از افراد مستقیما با معضل اعتیاد و معتادان درگیر هستند

مسعود حاجی رسولی آلودگی محیط زیست، انفجار بی رویه جمعیت، ایدز، بیماری های واگیردار، اعتیاد و مواد مخدر را از چالش های بزرگ بشریت دانست و افزود: آمار طلاق ها به دلیل اعتیاد افراد به مواد مخدر بیش از آنچه که اعلام می شود و در حدود ۶۴ درصد است و در حال حاضر در کشور حدود ۱۰ میلیون نفر از افراد مستقیما با معضل اعتیاد و معتادان درگیر هستند.

وی با بیان اینکه قرص های لاغری که بیشترین مصرف کننده آن خانم ها هستند و  قرص هایی که به منظور بیدار ماندن دانشجویان و درس خواندن استفاده می شود نمونه هایی از مواد مخدر شیشه است، افزود: باید به پیشگیری از مشکلات رفتاری در سطح جامعه بپردازیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و محقق در زمینه ورزش و اعتیاد به برخی از عوامل محافظت کننده و ایمن ساز اشاره کرد و گفت: انسجام خانودگی با تاکید بر ارتباط عاطفی، انجام سبک های صحیح فرزند پروری، آموزش مهارت های زندگی، ایجاد محیطی شاد و کم تنش در خانواده، استفاده صحیح از بازی های کودکانه دسته جمعی و خانوادگی و غیره از عوامل محافظت کننده اعتیاد نوجوانان و جوانان است.

حاجی رسولی با بیان اینکه سن اعتیاد به زیر ۱۵ سال رسیده است، اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی روزانه هشت جسد معتاد در کشور پیدا می شود.

وی به درمان اعتیاد اشاره و عنوان کرد: در ایران روش های درمانی اعتیاد را پیدا کرده ایم که حاضریم این یافته ها را در اختیار تمام مردم ایران و حتی دیگر کشورها قرار دهیم.

حاجی رسولی در ادامه سخنانش به بیماری ایدز اشاره کرد و گفت: این بیماری درمان ندارد اما راه پیشگیری دارد.

وی با بیان اینکه آمار ایدز در ایران بالای ۳۱ هزار نفر است، افزود: براساس برآورد حتی این آمار به ۹۵ تا ۱۰۵ هزار نفر هم رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و محقق در زمینه ورزش و اعتیاد با اشاره به اینکه عامل ایدز ویروس ضعیفی است که بین سه تا شش ماه طول می کشد تا خود را در نتیجه آزمایش ها نشان دهد، ادامه داد: این باعث می شود که شخص تصور کند به ویروس مبتلا نیست و این در حالی است که می تواند دیگران مبتلا سازد.

حاجی رسولی آمیزش های جنسی محافظت نشده، تداخلات خونی به خصوص از طریق خالکوبی ها و شیر مادر را از راه های انتقال ویروس ایدز دانست و اذعان داشت: ایدز چهارمین علت مرگ و میر در دنیا است که از زمان ورود ویروس HIV به بدن تا رسیدن به مرحله بیماری ایدز و ظهور علایم خطرناک بیماری در فرد ممکن است حتی تا حدود ۲۵ سال به طول بینجامد.

 

 

 

 

 

کد خبر 2444591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha