۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

سبحانی:

میزان تلفات رانندگی محورهای روستایی خراسان شمالی ۴۲ درصد افزایش یافت

میزان تلفات رانندگی محورهای روستایی خراسان شمالی ۴۲ درصد افزایش یافت

بجنورد- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه گذشته از سال جاری میزان تلفات رانندگی در محورهای روستایی این استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر سعید سبحانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با ارائه گزارش فعالیت های اداره كل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی در سال جاری اظهار داشت: در هشت ماهه گذشته از سال جاری ۱۷۶ نفر بر اثر حوادث جاده ای در محورهای این استان جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان این که بر اساس آمار پزشکی قانونی میزان تلفات رانندگی در محورهای این استان در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش داشته است، افزود: خراسان شمالی از این نظر جایگاه نهم كشوری را به خود اختصاص داده است.

سبحانی با اشاره به این که برای امسال کاهش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در محورهای خراسان شمالی پیش بینی شده بود، اضافه کرد: متأسفانه وقوع چند فقره تصادف مرگ بار سبب ناکامی استان در تحقق این برنامه شد.

این مسئول با بیان افزایش ۷.۷ درصدی میزان تلفات عابرین پیاده برون شهری و روستایی در استان در هشت ماهه گذشته، افزود: عابرین پیاده ۳.۵ درصد از کشته های حوادث رانندگی در استان را تشکیل می دهند.

سبحانی با یادآوری این که یک پنجم تلفات جاده ای این استان در هشت ماه امسال مربوط به راه های روستایی بوده است، گفت: در هشت ماهه گذشته از سال جاری میزان تلفات رانندگی در محورهای روستایی این استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.

ضربه سر عامل ۸۰ درصد فوتی های راکبین موتورسیکلت

وی با بیان اینكه تلفات راكبین موتور سیكلت در استان طی همین مدت نیز ۳.۴ درصد افزایش یافته است، تصریح كرد: ۸۰ درصد علت فوت راكبین موتورسیکلت در استان بر اثر ضر به سر بوده در حالی كه با استفاده از کلاه ایمنی می توان تا حد زیادی این تلفات را کاهش داد.

سبحانی با اشاره به اجرای طرح ارتقای فرهنگ استفاده از كلاه ایمنی برای موتور سیكلت سواران گفت: تاكنون در چهار شهرستان استان كلاه ایمنی در بین موتورسیکلت سواران توزیع شده و قرار است در یك برنامه پنج ساله این طرح در تمامی شهرستان های خراسان شمالی اجرا شود تا میزان تلقات رانندگی موتورسیکلت سواران كاهش یابد.

وی هوشمند سازی جاده ها را نیز یكی از عوامل موثر در كاهش تلفات برشمرد و گفت: با توجه به خستگی و كمبود و خطای نیروی انسانی، كشور به سمت هوشمند سازی جاده ها پیش می رود كه در كاهش تلفات و افزایش ایمنی سطح جاده ها تاثیر گذار است.

مدیركل حمل و نقل پایانه های استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ دوربین نظارت تصویری، ۱۲ دستگاه كنترل سرعت و ۳۸ دستگاه تردد شمار در محورهای استان نصب شده اند.

به گفته وی دستگاه توزین در حال حركت نیز پس از انجام مناقصه تا پایان سال مالی امسال در مكان مشخص شده نصب خواهد شد.

آمادگی حمل و نقل خراسان شمالی برای اعزام و بازگشت زائران حرم رضوی

مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی همچنین در ادامه از آماده باش ناوگان عمومی مسافری استان برای ایام پایانی ماه صفر خبر داد و افزود: حوزه حمل و نقل خراسان شمالی برای خدمت رسانی و اعزام مسافران به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر آمادگی كامل دارد.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته ۲۳ هزار مسافر از استان توسط ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده همین تعداد ناوگان در خدمت مسافران و زائران مرقد مطهر امام رضا(ع) خواهند بود.

سبحانی همچنین با اشاره اینكه امسال حجم عظیم میلیونی از كشور به كربلای معلی اعزام شدند افزود: برای بازگشت زائران به كشور، ادارات حمل و نقل در تمامی استان ها به حالت آماده باش قرار گرفتند كه از خراسان شمالی نیز ۷۷ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده است.

ثبت ۴۳ میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی

وی در ادامه با بیان اینكه امسال ۴۳ میلیون و ۱۵۷ هزار تردد وسیله نقلیه توسط دستگاه های تردد شمار نصب شده در محورهای خراسان شمالی ثبت شده است، افزود: این میزان نسبت به پارسال یك درصد افزایش یافته است.

به گفته سبحانی ۱۳ درصد ترددهای انجام شده در جاده های خراسان شمالی مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به وسایط نقلیه سبك بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاكنون ۲۷ درصد ترددهای استان دارای تخلف بوده اند و نیز بیشترین علت تصادفات در جاده های خراسان شمالی هم تجاوز و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

کد خبر 2444637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha