آیت الله جوادی آملی در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

اختیارمان را به دست جریان بین‌الملل ندهیم/ عظمت زن به مدال‌ ورزشی نیست

اختیارمان را به دست جریان بین‌الملل ندهیم/ عظمت زن به مدال‌ ورزشی نیست

جوادی آملی گفت: نباید اختیار جامعه را به دست جریان بین‌المللی بدهیم تا ببینیم آنها برای زنان چه چیزی را می پسندند. آیا واقعا عظمت زن به این است که برود در مجامع ورزشی و آن‌جا بازی کند و مدال بگیرد؟

به گزارش خبرگزاری مهر: شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با سفر به شهر قم و حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله  جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به ادعاهای دروغین غرب در زمینه دموکراسی و حقوق بشر، گفت: جهان منهای اسلام یعنی همین غربی که ۷۰ تا ۸۰ میلیون نفر را در جنگ های مختلف کشته‏ است و الان ادعای دموکراسی و عدم دخالت در امور کشورهای دیگر می کند! در حالی که اینها واقعا از جنگ خسته شدند از بس کشتند، ولی الان هم اگر جنگ جهانی شروع بشود، همه اینها دستشان روی ماشه بمب اتم است!

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش زنان در اسلام و محوریت آنان در مدیریت خانواده اظهار داشت: نیمی از جمعیت جامعه زن هستند، تا این بزرگواران خوب ساخته نشوند، جامعه ممکن نیست سعادتمند شود، چرا که نقش زنان در اسلام، مدیریت خانواده است.

آیت الله جوادی با انتقاد از نگاه ابزاری غرب به زنان بیان داشت: مرد در نظام اسلامی وظیفه تامین هزینه زندگی و مسکن را دارد و تأمین سکینت و آرامش به عهده زن است. بین سکینت و مسکن، از آسمان تا زمین فرق است، مرد نمی تواند آرامش را تهیه کند، بلکه سکینت، آرامش، وقار، عظمت، تحمّل، صبر، بردباری اینها به عهده زن است. زنان مجرای فیض الهی بوده و این فیض را به فرزندان در رحم هم منتقل می‌کنند ولی این مقام و جایگاه رفیعی که زنان از آن برخوردارند در دنیای غرب به صنعت و فناوری تقدیم شده است.

وی یاد آور شد: ما نباید اختیار جامعه را به دست جریان بین‌المللی بدهیم تا ببینیم آنها برای زنان چه چیزی را می پسندند. آیا واقعا مقام و عظمت زن به این است که برود در مجامع ورزشی و آن‌جا بازی کند و مدال بگیرد!؟

وی ادامه داد: ما خیال می‌کنیم زن اگر در میادین ورزشی حاضر نشود، حقّ او ادا نشده، در صورتی که اینگونه نیست، زن باید دانشمند بشود یک، همه حقوق باید استیفا بشود دو، مادر خوب بشود سه، بنابر این عظمت زن در دانشمندی اوست و اینکه باید بداند او مجرای فیض خالقیت است. دانشگاه او خانه و تربیت صحیح فرزندان و تحویل به جامعه است.

 آیت الله جوادی آملی اذعان داشت: دو اصل مهمّ محوری است که خانواده را تشکیل می‌دهد و خانواده را نگه می‌دارد ﴿وَ جَعَلَ بَینَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً﴾ دوستی عاقلانه نسبت به هم و گذشت مهربانانه از لغزش‌های هم؛ دوستی اگر بر اساس غریزه باشد همین که جوانی بالا آمد و غریزه اُفت کرد طلاق در بین راه هست؛ ولی دوستی اگر بر اساس عقل و درایت باشد هر چه سن بالاتر بیاید، علاقه بیشتر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعالیم بلند اسلام را مورد توجه قرار دادند و اظهار داشت:ما الآن نباید منتظر بمانیم، ببینیم صادرات غرب و شرق برای جوامع ما چیست. مرد را در چه میدانی مدال می‌دهند و زن را در چه میدانی. چرا که ما داعیه «الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه» داریم. نظام ما واقعاً یک سر و گردن از کلّ این جریان بالاتر است و این را در جریان های مختلف به اثبات رسانده ایم.

وی سپس به عدم همراهی ایران در حمله آمریکا به عراق در سال ۱۳۶۹ اشاره کرد و بیان داشت: ما بعد از اینکه قطعنامه را پذیرفتیم، با اینکه از عراق و صدام آسیب های فراوان دیده بودیم، اما حاضر نشدیم پیمان خود را زیر پا بگذاریم و در صدد تلافی بر آییم. این آقایی ما است. این را من مکررا به مسئولین وزارت خارجه گفته ام که به کِری و امثال کری بفهمانید که ما آقاییم و آین آقایی خود را از اهل بیت گرفته ایم و بنابراین شرف و آقایی ما در تاریخ ثبت شده است و این شما غربی ها هستید که باید تعهد و پایبندی خودتان را به قطعنامه ها و تعهد نامه ها به اثبات برسانید.

وی تاکید داشت: ملت ایران نه بیراهه رفته است و نه راه کسی را بسته است. ملاک عمل ما اسلام است و نه فرهنگ وارداتی. ما باید بدانیم که آ‌نچه جهان صادر می‌کند، خریدار نباشیم بلکه آنها را با کالای خودمان بسنجیم.

وی به جایگاه والای زنان در اسلام اشاره کرد و بیان داشتالان نیمی از جمعیت را زن‌ها تشکیل می‌دهند و اینها اگر دانشمند باشند خانواده را تثبیت می‌کنند. اسلام جایگاه بسیار والایی برای زنان در نظر گرفته است؛ ما باید با معیار دینی، جایگاه زنان را ترسیم کنیم نه اینکه ببینیم غربی چه می پسندند و بعد از آن همان کار را انجام دهیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه افکار اشتباهی در برخی مسؤولان وجود دارد که هرکس به مقامی رسید باید از ثروت نیز برخوردار باشد و شریک در ثروت باشد؛ این مشکل جدّی ماست، و شاید هم بتوان بگوییم مشکل ترین مشکل نظام همین است که لجنِ مال، بعضی از مسئولین را گرفته در حالی که نمی‌دانند که این آبروبر است.

در ابتدای این دیدار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در گزارشی به تدوین برنامه ششم توسعه کشور، اشاره کرد و گفت: در این برنامه به دنبال مساله محوری و اثربخشی برنامه ها هستیم تا بتوانیم مسائل مربوط به زنان را شناسایی و مورد بررسی و آسیب شناسی قرار دهیم.

مولاوردی در ادامه گفت: امیدواریم در عرصه عفاف و حجاب، تحکیم بنیان های خانواده و تحقق حقوق زنان، با هم افزایی و تعامل با مراجع تقلید بتوانیم گام های بلندی برداریم.

کد خبر 2445281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha