۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۴

گزارش خبری/

سی و هفتمین دوره رقابت های استانی قرآن اوقاف در شاهرود آغاز شد

سی و هفتمین دوره رقابت های استانی قرآن اوقاف در شاهرود آغاز شد

شاهرود - سی و هفتمین دوره رقابت های قرآنی اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با حضور ۳۴۰ فعال این حوزه در دو رده سنی ویژه خواهران و برادران در شاهرود آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و هفتمین دوره رقابت های استانی از صبح چهارشنبه و با میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در محل سالن همایش های هلال احمر این شهر ویژه برادران و سالن اجتماعات کانون ملی شهید بهشتی ویژه خواهران آغاز شد.

شاهرود میزبانی شایسته برای برگزاری رقابتهای قرآنی ملی

امام جمعه شاهرود نیز در این آئین، برگزاری پرشور مسابقات قرآنی استانی و ملی در شاهرود را مایه افتخار مردم و مسئولان شهرستان دانست و گفت: باید از همت برگزار کنندگان این رقابت ها تشکر کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی، با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در خدشه دار ساختن چهره اسلام و قرآن، اظهار داشت: مستشرقین همواره با استفاده از تبلیغات سوء به دنبال القای این مفهوم هستند که اسلام با پول حضرت خدیجه کبری و شمشیر علی(ع) اشاعه پیدا کرده است.

وی افزود: این در حالی است که قرآن و فرهنگ اسلامی، معنویت را به زندگی انسان آورده و باید بدانند که این قرآن بود که مدینه را فتح کرد و نه شمشیر.

سی و هفتمین دوره رقابت های قرآن اوقاف و امور خیریه استان سمنان

قرآن قلب مسلمانان را تسخیر کرده است/ پاتوق های قرآنی گسترش یابد

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسلمانان دلبسته قرآن شدند، تصریح کرد: همگان باید بدانند که آنچه دل مسلمانان و قلب ما را تسخیر کرده است، قرآن است.

حجت الاسلام ترابی، شیعه را متفاوت از سایر مسلمانان دانست و اظهار داشت: تفاوت فرهنگ شیعی با دیگر فرهنگ ها در وفاداری به اهل بیت است و قرآن همراه با جریان سازی در جامعه شیعه ساری و جاری است.

وی با اشاره به برگزاری رقابت های قرآنی اوقاف در شاهرود، ابراز داشت: اگر این گونه مراسم در جامعه شیعی ما برگزار می شود برای این است که در نزد اذهان عمومی و در فضای معرفتی و فرهنگی مبتنی بر قرآن، به کتاب خداوند، عظمت ببخشیم.

امام جمعه شاهرود، با بیان این مطلب که قرآن در جلسات و محافل قرآنی، فضای معنی ایجاد می کند، اظهار داشت: فضای حاکم بر محافل قرآنی مانند مسابقاتی که پیش روی داریم، فضای بزرگ و گرانقدری است که همه آنرا مدیون حضور کلام الله مجید در جمع ها هستیم.

ترابی افزود: باید مجموعه ها و اصطلاحا پاتوق های قرآنی را گسترش دهیم و آنها را تقویت کنیم چرا که جامعه امروز ما نیاز به اینگونه محافل قرآنی را بیش از پیش احساس می کند.

سی و هفتمین دوره رقابت های قرآن اوقاف و امور خیریه استان سمنان

مسابقات قرآنی گامی موثر در راستای ارتقاء فرهنگ دینی است

معاون فرهنگی آموزشی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این مراسم در تشریح برنامه های قرآنی این اداره کل گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار محور عمده از قبیل مسابقات، تربیت حفاظ قرآنی، محافل انس با قرآن و در نهایت تربیت مربیان قرآنی فعالیت دارد.

حجت الاسلام علی اکبری، در توضیح برگزاری رقابت های قرآنی تصریح کرد: برگزاری رقابت های قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی و استانی و دعوت از داوران ممتاز کشوری و بین المللی از جمله اقداماتی است که توسط این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تمسک به قرآن گفت: مسابقات قرآنی گامی موثر در راستای ارتقاء فرهنگ دینی است.

ثبت نام ۲۳۲۸ نفر برای شرکت در طرح حفظ قرآن استان سمنان

مسئول برگزاری سی و هفتمین دوره رقابت های استان سمنان نیز، با اشاره به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم مورد تاکید مقام معظم رهبری، تصریح کرد: سازمان اوقاف کل کشور از این تعداد، تربیت یک میلیون حافظ را در دستور کار قرار داده و در استان سمنان نیز تعداد دو هزار و ۴۴۴ نفر تا پایان سال ۹۲ و تعداد دو هزار و ۳۲۸ نفر نیز در سالجاری، برای این طرح ثبت نام کردند.

اکبری، با اشاره به دوره های آموزشی تربیت حفاظ قرآنی در استان سمنان، گفت: از تعداد افراد ثبت نام شده در طرح تربیت حفاظ امتحان گرفته می شود و در پایان نفرات مستعد به کلاس های آموزشی حفظ کلام الله مجید راه پیدا می کنند.

وی افزود: همچنین در راستای تحقق این مهم، اداره کل اوقاف استان سمنان، نسبت به تربیت ۱۰۴ نفر از مربیان قرآنی نیز اقدام کرده است.

سی و هفتمین دوره رقابت های قرآن اوقاف و امور خیریه استان سمنان

قرآن در زندگی ما تجسم نیافته است

معاون آموزشی فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ قرآنی نیز تاکید کرد: درست است که معلومات قرآنی همواره با ما همراه است اما قرآن در زندگی ما تجسم نیافته است.

اکبری، تصریح کرد: باید این فرمایش مقام عظمای ولایت را همیشه مد نظر قرار داد و باید قرآنی زندگی و فکر کرد.

وی افزود: از این رو است که خوشبختانه امروز شاهد افزایش تعداد موقوفات قرآنی در سطح استان و به ویژه در شهرستان شاهرود و گرمسار به ترتیب ۱۰ و شش وقف قرآنی هستیم که این مهم نشان می دهد توجه به زندگی قرآنی روز به روز در جامعه ما بیشتر می شود.

سطح داروی مسابقات سی و هفتمین دوره رقابت های استان سمنان بسیار بالا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود نیز در این آئین، با بیان این مطلب که باید فضای قرآنی حاکم بر جامعه را اشاعه داد، گفت: ما معتقدیم، رقابت ها و مسابقات ویترین فعالیت های قرآنی هستند و می توانند فرهنگ قرآنی را در جامعه اشاعه دهند.

سید مصطفی مجیدی، با اشاره به خصوصیات بارز این دوره از رقابت ها، تصریح کرد: در این رقابت ها از داوران بین المللی استفاده شده است که برای نخستین بار همانند دور شهرستانی، این داورها در قرنطینه به سر خواهند برد.

سی و هفتمین دوره رقابت های قرآن اوقاف و امور خیریه استان سمنان

وی افزود: داورهای حاضر در این دوره از رقابت ها از استان های تهران، خراسان رضوی، مازندران و گلستان هستند و سطح داروی با وجود اساتید گرانقدر این حوزه بسیار بالا خواهد بود.

از بین ۳۴۰ شرکت کننده این مسابقات، ۱۵۳نفر از بین خواهران و ۱۸۷ نفر از بین برادران انتخاب شده اند که ۱۰۳نفر از این تعداد در رده سنی زیر ۱۶سال و ۲۳۷ نفر نیز در رده سنی بالای ۱۶سال، طی دو روز و در ۱۱ رشته، شامل حفظ، قرائت ترتیل، صوت، اذان، ابتهال، مفاهیم و ... با هم به رقابت خواهند پرداخت.    

کد خبر 2445348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha