۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۷

حجت الاسلام اصغری:

پژوهش و تحقیق امتیاز دانشگاههاست

پژوهش و تحقیق امتیاز دانشگاههاست

نکا - رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در دانشگاه ها بیشتر به امتیازاتی همچون پژوهش پرداخته می شود، افزود: دانشگاه ها به عنوان مرکز تحقیق و پژوهش قلمداد می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی شامگاه پنج شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه مسجد جامع نکا (محمدیه) بیان داشت: دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه در سایه تعاملی دو جانبه به وحدت و هماهنگی رسیدند.

وی با بیان اینکه دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه باید دارای هدف واحدی باشند، افزود: هدف واحد یعنی داشتن یک جامعه دینی، اسلامی، سالم، پیشرفته و مستقل و بدون وابستگی به دیگران دارای دین هماهنگ و حاکم باشند.

رئیس دانشگاه مازندران به امتیازات و نواقص نظام آموزشی در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه دارای امتیازات و نواقصی هستندکه اگر در جهت کاسته شدن از نواقص از امتیازات استفاده کنند به پیشرفت دو جانبه دست می یابند.

حجت‌الاسلام اصغری گفت: شوق، ذوق،  تلاش وکوشش در حوزه ها بیشتر از دانشگاه ها و دارای انگیزه مقدس تر است چرا که هدفشان صرفا گرفتن مدرک نیست.

وی ادامه داد:یکی از افتخارات حوزه مباحثه دروس می باشد که طلاب بعد از بهره گیری از متون دینی به صورت گروهی به مباحثه دروس می پردازند در صورتی که این نظام مباحثه در دانشگاه ها مطرح نبوده و وجود خارجی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در دانشگاه ها بیشتر به امتیازاتی همچون پژوهش پرداخته می شود، افزود: دانشگاه ها به عنوان مرکز تحقیق و پژوهش قلمداد می شوند که در حوزه ها کمتر به این مسئله پرداخته می شود.

اصغری در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه با حجم وسیع طلبه معمولا نویسنده مقاله کمتر به چشم می خورد که این مقوله به عنوان یکی از ضعف های حوزه قلمداد می شود در نهایت اگر امتیازهای حوزه و دانشگاه با یکدیگر جمع شوند قطعا به تحقق واقعی و وحدت دست پیدا می کنند.

کد خبر 2446061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha