۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۲

تعالی:

شناسایی 29 هزار نفر جویای کار در همدان/خام فروشی معادن را تهدید می کند

شناسایی 29 هزار نفر جویای کار در همدان/خام فروشی معادن را تهدید می کند

همدان- فرماندار شهرستان همدان گفت: ۲۹ هزار نفر جویای کار در شهرستان همدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اظهار داشت: سیاستی که در استان همدان در خصوص ورود فرمانداران در مباحث اشتغال استان انجام پذیرفته در کشور استثنایی است.

وی با بیان اینکه ۹ کارگروه اشتغال در استان همدان فعال است، افزود: شهرستان همدان دارای ۲۱۲ هزار و ۱۹۸ نفر جمعیت فعال و ۳۴۷ هزار و ۳۸۵ نفر جمعیت غیر فعال بوده است.

فرماندار همدان ادامه داد: از تعداد جمعیت فعال شهرستان، ۱۸۳ هزار و ۱۴ نفر شاغل و ۲۹ هزار و ۵۸ نفر نیز جویای کار هستند و جمعیت غیر فعال نیز شامل محصلین، زنان خانه دار و مشاغل آزاد است.

تعالی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۶ هزار و ۶۴۶ واحد صنفی در شهرستان همدان فعالیت می کند، افزود: این تعداد برای ۲۵ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و ۳۰۸ واحد دارای پروانه بوده و فعال هستند.

وی تعداد معادن شهرستان را ۷۴ معدن اعلام کرد و ابراز داشت: ۶۰۰ نفر در معادن شهرستان همدان و هشت هزار و ۹۸۷ نفر نیز در واحد های صنعتی شهرستان اشتغال دارند.

مشکل اساسی معادن شهرستان همدان خام فروشی مواد و برداشت بی رویه از این معادن است

فرماندارهمدان با بیان اینکه بیشتر معادن شهرستان همدان لاشه آهکی است، ابراز داشت: مشکل اساسی معادن شهرستان همدان خام فروشی مواد و برداشت بی رویه از این معادن است که نیاز به پیشگیری دارد.

تعالی مجموع کارگاه های صنایع دستی شهرستان همدان را چهار هزار و ۹۰۰ واحد عنوان کرد و ادامه داد: در این تعداد کارگاه شش هزار و ۸۴۴ نفر مشغول فعالیت هستند که این کارگاه ها شامل ۵۰۵ هزار کارگاه سفال و سرامیک، ۶۸۵ کارگاه صنایع چوب، ۳۰۰ کارگاه چرم و ۲۱۶ کارگاه گلیم و ۱۳۰ کارگاه ساز سنتی و غیره هستند.

وی در خصوص بافندگان فرش در شهرستان همدان نیز گفت: ۱۷ هزار و ۴۹۱ بافنده فرش در شهرستان همدان فعال بوده که تعداد واحد های پشتیبانی ۱۱ واحد است که این میزان در شهرستان همدان ۳۵ درصد استان همدان را به خود اختصاص داده است.

تعالی تعداد بیمه شدگان در حوزه قالیبافی را هفت هزار و ۲۳۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: در شهرک های صنعتی شهرستان نیز تعدادی واحد راکد وجود دارد.

فرماندار همدان در این مورد افزود: در شهرک صنعتی بوعلی در مجموع ۲۸۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۵۵ واحد راکد بوده که مشکل اکثر آنها معوقات بانکی است.

تعالی در ادامه با بیان اینکه در بحث اشتغال روستایی نیز کارهای خوبی انجام شده است، عنوان داشت: در بحث اشتغال روستایی در ۱۴ عرصه مانند پرورش ماهی، زنبور داری، دامداری و صنایع تبدیلی و غیره فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: در حوزه مشاغل روستایی در سالجاری تا کنون ۵۵۰ نفر شاغل شده اند.

رئیس اتاق تعاون استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در هفت ماه سال جاری ۲۲ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار صادرات انجام شده است، ابراز داشت: این صادرات به کشور هایی مانند کویت و عراق بوده است.

رحمان نادی با بیان اینکه در همایش سرمایه گذاری و کارآفرینی ۶۵ میلیون دلار قرار داد امضا شده است، گفت: گروهی از همدان برای انعقاد قرار داد های بیشتر عازم اقلیم کردستان عراق هستند.

کد خبر 2446068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha