۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

قدیری ابیانه:

دولت یارانه افراد ثروتمند را با هدف انتخاباتی قطع نمی‌کند

دولت یارانه افراد ثروتمند را با هدف انتخاباتی قطع نمی‌کند

مشهد- سفیر پیشین ایران در مکزیک گفت: دولت معتقد است پیروزی آنها به دلیل حمایت قشر مرفه بوده و به همین دلیل نمی خواهند این پایگاه را از دست بدهند و یارانه افراد ثروتمند را حذف نمی کند.

محمد حسین قدیری ابیانه در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: غارت منابع نفتی تمام جهان اسلام از جمله عربستان از اهداف استکبار است  و عربستان سال هاست با افزایش صادرات نفت سعی در این دارد که قیمت ها را به ضرر کشورهای مسلمان و به نفع استکبار تنظیم کنند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک افزود: امروز نیز عربستان با افزایش تولید، قیمت را بسیار پایین آورده است، البته آمریکا امروز به تولید کننده نفت تبدیل شده اما اقدام عربستان ضربه به همه کشورهای مسلمان از جمله کشور خود، ایران و روسیه در شرایط فعلی است که البته به نفت خلاصه نشده و سعی دارد با ایجاد ترورسیم و اتکا به جنایت فجیع به مسلمانان ضربه بزند و سوریه را از جریان مقاومت خارج کند.

وی ادامه داد: بندر سلطان گفته است که حتی اگر تمام سوریه ویران شود دولت سوریه باید عوض شود این جمله نشان از افکار پلید آنها دارد، داعش با پول عربستان و حمایت آنها ایجاد شده است، عوامل انتحاری توسط وهابیت مسلح شده است و الان شاهد این هستیم که یکی از نگرانی های بزرگ عرب ها همین داعش است و آنها اعلام کردند که می خواهند حکام آل سعود را نابود کنند و در کنار آن اعتقاد دارند که می خواهند خانه خدا را نیز ویران کنند زیرا مردم به جای خدا پرستی سنگ را می پرستند.

قدیری اظهار کرد: داعش نسخه مدرن وهابیت است، زیرا وهابی ها می گفتند فقط باید خدا را پرستید و فقط خانه خدا باقی بماند، اما این ها خانه خدا را نیز از استثنا خارج کردند و می گویند باید آن هم خراب شود و ما شاهد این هستیم در حالی که داعشی ها به شیعه و سنی رحم نمی کنند اما کلامی نیز علیه اسرائیل حرف نمی زنند.

هزینه های دولت ماهانه ۵ هزار میلیارد تومان بیش از درآمد است

سفیر پیشین ایران در استرالیا گفت: ما با این اتفاقات در بودجه دچار مشکل می شویم، سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز بسته بودند که پول آن را هم نتوانستیم پس بگیریم، همین الان هزینه های دولت ماهانه ۵ هزار میلیارد تومان بیش از درآمد است، در شش ماه اول سی هزار میلیارد تومان و در شش ماهه دوم با توجه به کاهش قیمت نفت این رقم بیشتر می شود و در پایان سال به ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این در حالی است که دولت اکنون از دولت قبل انتقاد می کرد و معتقد بود دولت قبل کشور را با بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دولت جدید داده است در حالی که این دولت در سال اول چنین بدهی را ایجاد کرده است.

این کارشناس امور استراتژیک افزود: دولت ۳۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی می دهد اگر تمام یارانه نیز حذف شود باز هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد در حالی که دولت باید طبق قانون یارانه اقشار ثروتمند را حذف کند اما این کار را انجام نداده است و حتی در لایحه بودجه این بند را حذف کرده است.

ده ها هزار میلیارد تومان پرداخت غیر قانونی از ابتدای دولت یازدهم

سفیر پیشین ایران در مکزیک  ادامه داد: از ابتدای دولت آقای روحانی تا پایان سال، ده ها هزار میلیارد تومان پرداخت غیر قانونی به اقشار ثروتمند جامعه شده است و هدف آن هم انتخاباتی است زیرا دولت معتقد است پیروزی دولت به دلیل حمایت قشر مرفه بوده و به همین دلیل نمی خواهند این پایگاه را از دست بدهند امروز دولت ده ها هزار میلیارد تومان با هدف انتخابی از بودجه کشور هزینه می کنند که این بزرگترین فساد مالی دولت است.

دولت ها در سال اول خود شروع به سیاه نمایی میکنند

وی عنوان کرد: چرا دولت یارانه پولدارهایی را که که می شناسند را حذف نمی کند؟ آیا ما باید به آن فرد برای پول غذای سگ خود یارانه بدهیم، ارزیابی دولت از قشر مرفه ایران این است که اقشار ثروتمند گدا صفت هستند زیرا به دولت اهمیت ندادند و برای دریافت ۴۵ هزار تومان ثبت نام کردند و دولت می ترسد اگر یارانه آنها را قطع کند پایگاه آنان از دست برود در مجموع بعضی از این پولدارها اگر گداصفت نبودند امروزه پولدار نمی شدند.

قدیری گفت: یکی از انتقادهایی که به دولت گذشته وارد است ثروت اندوزی افسانه ای بعضی هایی است که دو نفر از آنها اکنون در کابینه وزرا قرار دارند و صحبت از ثروت های هزار میلیارد تومانی است.

سفیر پیشین ایران در مکزیک بیان کرد: هر دولتی که می آید در ابتدا شروع به سیاه نمایی می کند اما در دوره دوم که نمی توانند این حرف را بزند می گویند بعضی ها نمی گذارند ما کارمان را بکنیم، ما برای این که کار بکنیم باید اختیارات قوه های مختلف را داشته باشیم لذا دولت ها ادعا می کنند ناظر بر قانون اساسی، آنها هستند که احمدی نژاد در انتهای دوره این کار را انجام داد و آقای روحانی در همین اوایل این کار را کرد.

کد خبر 2446273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha