۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳

زارع به مهر خبر داد:

دستگیری شکارچی متخلف و کشف اسلحه گرم قاچاق در مهدیشهر

دستگیری شکارچی متخلف و کشف اسلحه گرم قاچاق در مهدیشهر

مهدیشهر - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: مأمورين اجرایی منطقه حفاظت شده پرور در حين گشت و كنترل موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف و کشف اسلحه گرم قاچاق و سلاح سرد از شکارچیان شدند.

عباس زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر طی مجوز مقام قضایی، اقدام به ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی در منطقه حفاظت شده پرور کردند، که یک شکارچی متخلف قبل از رسیدن به محل ایست و بازرسی و با روئیت ماموران متواری و در حین فرار لاشه یک راس کل را از خودرو به بیرون پرتاب می کند.

وی گفت: محیط بانان ضمن تعقیب خودرو، با همکاری ماموران کلانتری شهمیرزاد، موفق به دستگیری شکارچی متخلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر ضمن تشکر از عوامل کلانتری و محیط بانان سخت کوش منطقه اضافه کرد: متخلف مذکور برای رسیدگی پرونده و برخورد قانونی در اختیار مراجع قضایی استان قرار گرفته است.

زارع همچنین با بیان اینکه ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر موفق به کشف اسلحه های غیرمجاز از متخلفان شکار و صید شدند، در تشریح این عملیات گفت: محیط بانان منطقه در حین گشت و کنترل به یک خودروی پراید سفید رنگ مظنون شده و پس از دریافت مجوز مقام قضایی اقدام به بازرسی از این خودرو که دارای چهار سرنشین هم بود کردند.

وی افزود: ماموران در این بازرسی موفق به کشف یک قبضه اسلحه شکاری دولول ساچمه زنی قاچاق و یک عدد شوکر و یک عدد اسپری گاز اشک آور غیر مجاز و تعدادی فشنگ و ادوات شکار و صید شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: در ادامه ماموران این اداره متخلفان را برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

زارع در پایان از همکاری همه جانبه دادستان شهرستان مهدیشهر با محیط زیست و صدور مجوز های لازم برای محیط بانان این شهرستان در راستای بازرسی خودرو های مشکوک در منطقه حفاظت شده پرور قدردانی کرد.

کد خبر 2446559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha