۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵

درافشانی:

پژوهش بهترین ابزار برای موفقیت در برنامه ریزی مدیران است

پژوهش بهترین ابزار برای موفقیت در برنامه ریزی مدیران است

قزوین- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین گفت: پژوهش در کنار آموزش بهترین ابزار برای موفقیت مسئولان در برنامه ریزی های اصولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار "تاثیر پژوهشهای اخلاقی در جهانی شدن" ظهر شنبه با محوریت دفتر آموزش و پژوهش استانداری قزوین و همکاری اداره کل استاندارد استان و انجمن مدیران کیفیت با حضور خاکی مدیر گروه بهره وری موسسه مطالعات و برنامه ریزی منابع انسانی و عباسعلی درافشانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

عباسعلی درافشانی در این سمینار اظهارداشت: پژوهش های اخلاقی سیطره وسیعی دارد و با توجه به آن که تحقیقات با حقایق ذات هستی است سروکار دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: دست اندرکاران پژوهش به عنوان سربازان کشف حقیقت محسوب می شوند و به دلیل فعالیت گسترده حوزه پژوهش از جمع آوری اطلاعات و داده ها تا مدل سازی و ارائه نتایج به نظر می رسد رعایت اخلاق، امانتداری و شجاعت در برخورد با داده ها و استفاده از نتایج حاصله در راستای منافع و مصلحت بشریت امری ضروری است.

در ادامه غلامرضا خاکی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علمی کشور و مدیر گروه بهره وری موسسه مطالعات و برنامه ریزی منابع انسانی در خصوص دانش و مدیریت و تاثیر پژوهش های اخلاقی در فرآیند جهانی شدن به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن اشاره بر سطوح سه گانه آموزش، پژوهش و مشاوره در عرصه دانش و مدیریت بیان کرد: توسعه سازمانها با فعالیتهای آموزشی کارساز نیست لذا دوشادوش آموزش لازم است پژوهش هم جلو برود و برمبنای نیازهای مشاوره ای شکل بگیرد.

خاکی یادآورشد: اطلاعات جوهره تصمیم گیری است و پژوهش ها اطلاعات را تولید کرده و ذهنیت ما را نسبت به یک موضوع  تصحیح می کند و آنچه باعث تخریب یک سازمان می شود تصمیمات مبتنی بر خبر است نه تصمیمات مبتنی بر اطلاعات که باید به آن توجه شود.

محقق و مدرس حوزه مدیریت و تحول افزود: اخبار را معتمدان و حلقه های محفلی تولید کرده و به میزانی که تحت تاثیر جریانهای سیاسی و اجتماعی باشند جهت گیری اخبار آنها به آن سمت و سو خواهد بود و احتمال عدم رعایت اخلاق در آن زیاد است در حالی که اطلاعات را پژوهشگران تولید می کنند که مبتنی بر حقایق است.

مدیر گروه بهره وری موسسه مطالعات و برنامه ریزی منابع انسانی اظهارداشت: بزرگ نمایی و یا کوچک شمردن پژوهش های انجام شده، پرداختن به مسائل فرعی در پژوهش از مصادیق عدم رعایت اخلاق در عرصه پژوهش است در حالی که پژوهش می تواند در شناسایی خیرها و جهت دهی مسیر به سمت آن کمک کرده و بدی ها و نقاط ضعف را نیز شناسایی کند تا بتوانیم خود را از آن در امان نگهداریم.

خاکی یادآورشد: این گونه مدیران معمولا از شرایط موجود راضی نیستند و نیاز به تغییرات را احساس کرده و به این نتیجه رسیده اند که آموزه های برآمده از تجربه های قبلی و اطلاعات موجود فعلی برای حل مسائل و خروج از بحران ها کافی و کارآمد نیستند.

کد خبر 2446797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha