۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵

جادری عنوان کرد:

مشکل صنایع استان هرمزگان عدم تمایل آنها برای استفاده از گاز است

مشکل صنایع استان هرمزگان عدم تمایل آنها برای استفاده از گاز است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: مشکل موجود در حوزه صنایع استان هرمزگان، عدم تمایل آنها برای استفاده از گاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادری بعدازظهر شنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که در دفتر استاندار هرمزگان انجام شد، اظهارداشت: امکانات لازم جهت استفاده از گاز در شهرک های صنعتی فراهم شده است و واحدهای تولیدی می بایست نسبت به جایگزینی گاز به جای گازوئیل اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هیئت مدیره صنایع بزرگ در استان حضور ندارند و این امر موجبات مشکلات زیادی را فراهم آورده است.

وی افزود: بایستی به گونه ای برنامه ریزی گردد که نیروهای توانمند بومی نیز به عضویت هیئت مدیره صنایع بزرگ در آیند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پژوهش در ارتقاء سطح صنعت و معدن و تجارت استان گفت: با هماهنگی های به عمل آمده آزمایشگاه استاندارد در استان را تجهیز کرده ایم اما عدم وجود نیروی انسانی ماهر مشکلاتی را برای این مجموعه فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنایع و معادن استان گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات استان، عدم وجود نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در حوزه فنی است.

خلیل قاسمی بیان داشت: در استانهای دیگر دانشگاه صنایع و معادن داریم پس می توان با بستر سازی و برنامه ریزی مناسب و حمایت مسئولان این دانشگاه را در استان هرمزگان را ه اندازی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت مناسبی در استان وجود دارد. در حال حاضر فولاد آنامیس کلنگ زنی شده است و در دو سال آینده برای فعالیت، نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب می کند . پس بایستی از هم اکنون نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز این مجموعه اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: ظرفیت ایجاد شهرک صنعتی دریایی در محدوده غرب استان وجود دارد که نیازمند مطالعه و هدایت سرمایه گذاران جهت مشارکت و ایجاد اشتغال در این منطقه است.

محمد توفیق در این دیدار با اشاره به اهمیت استان هرمزگان در مناسبات اقتصادی کشور گفت : استان هرمزگان دارای زیر ساختهای مناسبی برای توسعه است به شرط آنکه برنامه ریزی و مطالعه بیشتری صورت پذیرد .

معاون  آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت اظهارداشت: بایستی از تمام توانمندی های پژوهشی و آموزشی استان در راستای ارتقاء سطح علمی جوانان هرمزگانی و تربیت نیروهای فنی استفاده کرد.

وی بیان داشت: شعبه دانشگاه امیر کبیر ، دانشگاه هرمزگان و دانشگاههای دیگر می توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

توفیق تصریح کرد : بایستی سرمایه گذاران را جهت سرمایه گذاری در استان هرمزگان ترغیب کرد.

وی تصریح کرد: چرا بزرگترین تولید کننده مخزن کشتی ها در ارومیه تولید و سپس به استانهای هرمزگان ، خوزستان و سایر استانها ارسال شود . این در حالیست که می توان با برنامه ریزی مناسب این صنعت و امثال آنرا در هرمزگان تولید کرد.

کد خبر 2446861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha