۱ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸

ولدی با مهر مطرح کرد:

کیفیت نان در برخی شهرستانهای لرستان قابل قبول نیست/تشدید نظارت بازرسان

کیفیت نان در برخی شهرستانهای لرستان قابل قبول نیست/تشدید نظارت بازرسان

خرم آباد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه کیفیت نان در برخی شهرستانهای لرستان قابل قبول نیست، از تشدید نظارت بازرسان در این زمینه خبر داد.

قدرت اله ولدی در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه های این سازمان برای ارتقای کیفیت نان در نانوایی های سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گران شدن قیمت نان در لرستان و سراسر کشور ضرورت دارد کیفیت نان نسبت به قبل بهتر شود زیرا قوت غالب برخی از مردم لرستان نان است.

وی عنوان کرد: افزایش قیمت نان نباید بهانه دست برخی خبازان دهد که وزن چانه را کم کرده و کیفیت نان را پایین بیاورند چرا که در محاسبات انجام گرفته برای افزایش قیمت نان همه موارد از جمله سود نانوا در نظر گرفته شده است.

ولدی از بازرسی و نظارت اتحادیه خبازان در هر شهرستان و همچنین نظارت ادارات صنعت، معدن و تجارت تمامی شهرستان های استان در مورد کیفیت نان خبر داد و عنوان کرد: از تمامی روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها و روسای اتاق اصناف شهرستان ها خواسته شده است در رابطه با نظارت روی کیفیت نان شخصا ورود پیدا کرده و این موضوع را بطور جد دنبال کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیان داشت: رعایت قیمت، کیفیت و وزن چانه نان بایستی توسط تمامی خبازان صورت گیرد و بدانند با این وضعیت درآمدی که مردم دارند کم فروشی یا عدم کیفیت نان در حق مردم جفا است.

وی با بیان این مطلب که کیفیت نان در بعضی از شهرستان های استان قابل قبول نیست اظهارداشت: امیدوار هستیم با بازرسی ها و نظارت های صورت گرفته در زمینه پخت نان مشکل بسیاری از مردم در این زمینه رفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیان داشت: مطابق مصوبه هئیت وزیران قرار شده است ۲۰ درصد خبازی های هر استان آزادپز شوند و به مرور این وضعیت در سطح همه استانها عملیاتی خواهد شد.

ولدی در اینباره افزود: برای راه اندازی نانوایی های آزادپز دو هدف دنبال می شود یکی کم کردن ۲۰ درصد از سهمیه آرد استان هایی که تا کنون تمام خبازی هایشان از آرد یارانه ای استفاده می کردند و دیگر اینکه نانوایی های آزادپز آرد خود را بصورت آزاد نه بصورت یارانه ای تهیه کنند.

وی یادآور شد: در نانوایی های آزادپز کیفیت نان قیمت نان را مشخص می کند و مطابق آنالیز شرکت غله هر شهرستان قیمت نان آن نانوایی آزادپز مشخص خواهد شد و خبازان نمی توانند سر خود قیمت نان را به صرف آزادپز بودن تعیین کنند.

کد خبر 2447630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha