۱ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

چهار فروند شناور حامل قاچاق سوخت طمع حریق شدند

چهار فروند شناور حامل قاچاق سوخت طمع حریق شدند

قشم - بخشدار بخش مرکزی قشم گفت: چهار فروند شناور از نوع لنج فایبر گلاس شب گذشته در اطراف بندر تاریخی لافت دچار آتش سوزی شدند.

میر هاشم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جزئیات آتش سوزی شب گذشته چهار شناور در حوالی بندر لافت در شهرستان قشم بیان داشت: در این آتش سوزی سه فروند لنج به طور کلی در اتش سوختند و یک فروند از آن 50درصد از آن طمع حریق گردید.

وی عنوان کرد: برای پشتیبانی  از مهار کردن این آتش سوزی از ایستگاه های بندرعباس و خمیر در خواست کمک کرده بودیم که خوشبختانه این آتش سوزی با امکانات شهرستان قشم  توانستیم این آتش سوزی را مهار کنیم.

بخشدار بخش مرکزی قشم یادآورشد: با توجه به اینکه این شناوران از نوع فایبر گلاس بودند و فایبر گلاس ماده ای است که زمانی که گرم شد تا پایان در آتش می سوزد و همه دغدغه های ستاد بحران قشم از آمدن آتش به سمت ساحل بود که خوشبختانه آتش در همان دریا مهار و خاموش گردید.

وی عنوان کرد: در این خصوص که بتوانیم آتش این شناوران را دریا مهار کنیم از شناوران امدادی اداره کل بنادر استان درخواست کرده که برای مهار آتش سوزری در محل حاضر شدند ولی با توجه به اینکه عمق آب برای این شناوان امدادی مناسب نبود نتواسته به محل نزدیک شوند و آتش را مهار کنیم.

وی اظهارداشت: قبل از مهار شدن و خاموش شدن این آتش سوزی برای پشتیبانی از آتش نشانی و امکانات آتش نشانی از شهرستانهای بندر عباس و خمیر در خوات کمک شده بود که خوشبختانه امکانات خود شهرستان جواب گویی این مشکل شد و آتش قبل از آمدن به ساحل مهار گردید.

بخشدار بخش مرکزی قشم  عنوان کرد در این آتش سوزی 3فروند شناور لنج  که از مواد فایبر گلاس بودند به طور کلی در آتش سوخته و یک فروند از این شناوران حدود 50 درصد از آن طمع حریق گردید.

وی گفت با توجه به اینکه این شناوران از نوع فایبر گلاس بودند و فایبر گلاس از ماده ای تشکیل شده است که در زمان آتش سوزی گرم تر و مشتعل می شوند و خاموش کردند آن به سختی انجام می شود که این باعث شد که این شناوران در آتش به طور کلی بسوزند.

وی با اشاره به اینکه شناوران مذکور حامل سوخت قاچاق بودند کارکنان این شناوران به خاطر این که به دست قانون نیفتن آن را به آتش کشیده اند.

میر هاشم خواستار گفت: ستاد بحران قشم از همان ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی به طور کاملا آماده باش در محل حاضر شده و کارشناسان این ستاد اکنون در حال بررسی خسارات وارده هستند.

بخشدار بخش مرکزی قشم خاطرنشان کرد: با توجه به رها شدن سوخت در دریا و بخصوص جنگل حرا این منطقه دچار خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست دریایی و آبزیان وارد کرده است.

 

کد خبر 2447679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha