۲ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱

عباس عبدی برای «ملاقات با مرغ دریایی» به کتابفروشی‌ها می‌آید

عباس عبدی برای «ملاقات با مرغ دریایی» به کتابفروشی‌ها می‌آید

عباس عبدی ، از آماده انتشار شدن مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه خود با عنوان «ملوان نصف جهان» و مجموعه یادداشت‌های مطبوعاتی‌اش با عنوان «ملاقات با مرغ دریایی» خبر داد.

عباس عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه‌ترین آثار داستانی آماده انتشار خود گفت: رمان نوجوان «هنگام لاک‌پشت‌ها» را یکسالی است که برای انتشار به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داده‌ام. با وجود اینکه در دوره جدید قرار بر تشکیل یک کمیته بازنگری در پروژه و رتبه دادن به آثار شد و اثر من در کمیته تایید و رتبه‌بندی نیز شد اما هنوز ناشر آن را منتشر نکرده و حتی حاضر نیستند اثر را به من پس بدهند تا به شکل دیگری منتشر کنم.

وی در ادامه از تحویل دو اثر داستانی دیگر خود به نشر چشمه خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهم را با عنوان «ملوان نصف جهان» برای انتشار به نشر جشمه داده‌ام. این مجموعه داستان پیش از این غیر‌قابل چاپ شناخته شده بود اما در نهایت با اصلاحی که روی آن انجام دادم مشکل آن حل شده و در انتظار چاپ توسط ناشر است.

عبدی ادامه داد: مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و نقدهای ادبی خودم را که در مطبوعات و وبلاگ منتشر شده‌است را نیز در قالب کتابی با عنوان «ملاقات با مرغ دریایی» آماده انتشار کرده‌ام که از سوی نشر چشمه در دست انتشار است.

عبدی در ادامه از تالیف سه اثر داستانی دیگر نیز خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از داستان‌هایم را در کتابی با عنوان «روزی که بزرگ شدم» گردآوری شده است که شامل تعدادی از داستان‌های نوجوانانه من است که برخی از آنها پیش از این منتشر شده است و برخی دیگر نیز منتشر نشده است.

وی همچنین به رمان «پشت باغ دیوار سفارت» نیز اشاره کرد و گفت: این رمان نیز داستان سه نوجوان قشمی است که برای خرید برخی لوازم برای راه‌اندازی کسب و کار به تهران سفر می‌کنند و این سفر برای آنها حوادثی را به دنبال دارد. در واقع این داستان به نوعی سعی دارد نشان بدهد آنچه که این نوجوانان در تهران پیدا می‌کنند و به عنوان شگفتی در منطقه خود عرضه می‌کنند در واقع از همان منطقه به تهران رفته و نوعی تذکر در مورد بازگشتن به اصلیت خود آنهاست.

این نویسنده با بیان اینکه برای انتشار این دو کتاب در حال مذاکره با ناشری بومی است از ارائه بخش دیگری از آماده انتشار شدن بخش دیگری از یادداشت‌های مطبوعاتی خود توسط همین ناشر خبر داد.

کد خبر 2447809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha