۲ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۱۶

دانشی به مهر اعلام کرد:

برگزاری برنامه‌های مشاوره‌ای برای واقفان در گناوه و دیلم

برگزاری برنامه‌های مشاوره‌ای برای واقفان در گناوه و دیلم

گناوه - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گناوه و دیلم از برگزاری برنامه‌های مشاوره‌ای برای واقفان در گناوه و دیلم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالله دانشی عصر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقف سنت حسنه و چشمه جاری است که از انبیاء الهی و نبی مکرم اسلام و اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گناوه و دیلم گفت: وقف مقوله مقدس و عامی است که منحصر در زمین و ساختمان نیست بلکه دارای مصادیق متعدد و فراوانی است.

دانشی بیان داشت: هر کس در حد توان خود می تواند در این باقیات و صالحات شرکت و نام خود را در لیست واقفان راه حق ثبت کند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اداره اوقاف آمادگی کامل برای مشاوره و همراهی واقفان  عزیز را در راستای گسترش فرهنگ وقف در جامعه دارد.

دانشی با اشاره به معنای لغوی اضافه کرد: وقف در لغت به معنی ایستادن، ساکن کردن و حبس کردن است ولی در اصطلاح فقهی  قرارداد و عقدی است که سبب حبس و نگهداری اصل مال از نقل و انتقالات تجاری، و انتشار و توزیع منافع مانند قراردادن زمینی برای مدرسه یا مسجد یا فقرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گناوه و دیلم در پایان گفت: انشاالله مشتاقان بهشت و رضوان الهی عنایت لازم را در زمینه یاد شده خواهند داشت.

کد خبر 2448140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha