۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

شریف زاده:

بسیاری از رشته های صنایع دستی فراموش شده اند

بسیاری از رشته های صنایع دستی فراموش شده اند

ساری - مدیرکل حوزه توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بسیاری از رشته های صنایع دستی فراموش شده اند، خواهان احیای دوباره این هنرهای سنتی و پرپیشینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید شریف زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی مازندران گفت: سازمان باید خانه هنرمندان برای رفع مشکلات باشد.

وی اظهار داشت: مازندران پتانسیلهای زیادی در حوزه صنایع دستی دارد و انتظار این است که هنرمندان در حوزه های ملی، درخشش هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه گستردگی هنرهای صنایع دستی از بین رفته است گفت: امروزه بسیاری از هنرهای دستی از بین رفته است، درحالیکه در گذشته رواج داشته اند.

وی با اشاره به شناخت قالی کلاردشت، متکازین بهشهر در سطح جهانی گفت: بسیاری از این هنرها جایگاه خود را از دست داده اند که باید دوباره احیا شوند.

شریف زاده تصریح کرد: باید از قابلیت های مختلف در حوزه گسترده صنایع دستی بهره برد و باید در حوزه های دیگر هنری مانند لباس های سنتی، موسیقی مقامی سنتی نیز بهره گیری کنیم. 

در این نشست برخی از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی به بیان مشکلات پرداخت پرداختند که نبود موزه، بیمه، نبود دانشگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی را جمله مسائل بوده است.

کد خبر 2448654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha