۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر :

محور بجنورد به جنگل گلستان جزو جاده های خطرناک کشور محسوب نمی شود

محور بجنورد به جنگل گلستان جزو جاده های خطرناک کشور محسوب نمی شود

بجنورد - مدیر کل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی گفت: محور بجنورد به جنگل گلستان در لیست ۱۰ جاده خطرناک کشور قرار ندارد.

سعید سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامگذاری محور بجنورد به جنگل گلستان  به عنوان جاده مرگ، گفت: به رغم اینکه در این محور تصادفات بیشتری نسبت به سایر محورهای استان رخ می دهد، اما این محور با داشتن معایب زیاد در لیست ۱۰ جاده خطرناك كشور قرار ندارد.

وی با بیان اینكه تصادفات و سوانح ترافیكی بعد از بیماریهای قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در این استان به شمار می رود، افزود: عوامل انسانی، شرایط راه، و نوع وسیله نقلیه در بروز تصادفات نقش زیادی دارند.

سبحانی اظهار داشت: به رغم اینکه عوامل مختلفی همچون سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، خواب آلودگی، واژگونی و ... باعث بروز تصادفات می شود، اما استاندارد بودن خودرو نیز تا حدودی می تواند در كاهش تلفات نقش داشته باشد.

وی تصریح کرد: خودروی پراید عامل وقوع ۳۶ درصد تصادفات این استان به شمار می رود.

سبحانی با بیان اینكه طی ماه گذشته خودروی پراید نیمی از تصادفات استان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: دلیل اصلی واژگونی این خودرو سبكی آن است چرا كه اتاق پراید از ورق كم ضخامت ساخته شده است.

وی تصریح كرد: خودرو پراید به دلیل سبكی و كم مصرف بودن آن وسیله مناسبی برای تردد داخل شهر است، اما این خودرو با دارا بودن این شرایط به هیچ وجه وسیله مناسبی برای تردد در جاده ها نیست.

به گفته این مسئول به دلیل قیمت ارزان، سبك بودن و كم مصرف بودن خودروی پراید، مردم تمایل بیشتری به خرید آن دارند.

مدیركل حمل و نقل پایانه های استان افزود: رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی، استفاده از وسیله نقلیه استاندارد و ... در كاهش تلفات موثر است.

کد خبر 2448991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha