۴ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷

حجت الاسلام سعیدی:

وجود مرجعیت و محبت اهل بیت(ع) ارتباط ایران و عراق را نزدیک کرده است

وجود مرجعیت و محبت اهل بیت(ع) ارتباط ایران و عراق را نزدیک کرده است

قم - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: وجود مرجعیت و محبت اهل بیت(ع) رابطه ایران و عراق را به لحاظ کمی و کیفی افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی، ظهر پنج‌شنبه در دیدار دکتر جمال عبد الرسول الدباغ، تولیت حرمین کاظمین که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: پس از سقوط صدام که مانع ارتباط و ارتقای روابط بین دو کشور مسلمان و برادر ایران و عراق بود؛ شاهد افزایش ارتباط و علاقه به خاطر وجود اشتراکات فراوان هستیم.

وی افزود: با حضور مرجعیت شیعه و حوزه علمیه نجف و بخصوص شخص آیت الله سیستانی شاهد تصدی و مدیریت تولیت‌های عتبات با حضور شخصیت‌های فاضل و با انگیزه هستیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: در واقع، همه ما فرزندان معنوی اهل بیت علیهم السلام هستیم و این می‌طلبد که ارتباط فراوانی بین ما باشد.

وی خاطرنشان ساخت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه آن با رهبری حضرت آیت آلله خامنه‌ای موجب افزایش برادری بین ملت مسلمان ایران و عراق شد؛ هرچند تلاش دشمنان با روی کار آمدن حکومت بعثی برای از بین بردن این راتباط بود؛ اما با عنایت خداوند و وجود بارگاه امامین معصومین علیهم السلام در دو کشور عراق و ایران مشکلات یکی پس از دیگری از سر راه برداشته می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی به توسعه فیزیکی و بازسازی حرمین کاظمین اشاره کرد و گفت: توسعه و بازسازی عتبات عالیات موجب خرسندی شیعیان و محبین اهل بیت (علیهم السلام) است و شاهد شکوه این عتبات هستیم و امیدواریم به لحاظ فرهنگی و معنوی هم شاهد درخشش عتبات باشیم.

وی علاقه و محبت مردم ایران به اهل بیت (علیهم السلام) را عاملی اساسی در حفظ انقلاب دانست و گفت: طی سال‌های متمادی ارادت و علاقه مردم به اهل بیت به مناسبت‌های مختلف قابل رؤیت و همیشه آرزوی آنها زیارت عتبات عالیات بود. همین ارتباط در عاشورا و اربعین و دیگر مناسبت‌ها موجب بیداری و مقابله با ظلم و جهل بوده است.

ارتباط بین قم و کاظمین افزایش یابد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: ایرانی‌ها خصوصاً مردم مشهد، قم و شیراز نسبت به کاظمین علاقه خاصی دارند و همیشه سعی بر حفظ ارتباط با آنجا را داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ امامزاده در شهر مقدس قم گفت: تعداد زیادی از این امامزادگان از فرزندان موسی بن جعفر (علیه السلام) هستند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: ما ایرانی‌ها ضمن این که مدیون و وامدار اهل بیت (علیهم السلام) هستیم، بخصوص نسبت به امام موسی کاظم (علیه السلام) ادای دین و تکلیف داریم.

وی بر افزایش ارتباط بین قم و کاظمین تأکید کرد و افزود: باید ارتباط بین قم و کاظمین بدلیل علاقه فراوان به ارتباط، افزایش یابد.

امام جمعه قم تصریح کرد: شما برای صله رحم به ایران آمده‌اید و امیدواریم این ارتباط و رفت آمدها موجب حذف موانع و مشکلات در مسیر زیارت عتبات در ایران و عراق شود.

ما در ایران احساس غربت نمی‌کنیم

تولیت حرمین کاظمین نیز در این دیدار گفت: هنگامی که به ایران می آییم، احساس می کنیم اهل همین جا هستیم و اصلاً احساس غربت نمی‌کنیم.

دکتر جمال عبدالرسول الدباغ گفت: خداوند به ما نعمت زیارت اهل بیت (علیهم السلام) را داده است و به همین دلیل ارتباط خاصی در عتبات عراق و ایران وجود دارد.

وی افزود: تمام عتبات جزو یک خانواده هستند، گرچه از نظر جغرافیایی فاصله دارند.

تولیت حرمین کاظمین تصریح کرد: خدمت حضرات جوادین موجب شرف ماست، قبل از این که به ایران بیاییم، جمعیت عظیمی در اربعین به کاظمین آمدند که به لحاظ جمعیت و برنامه ریزی بی نظیر و بی سابقه و بود.

وی گفت: طرح اسکان، حمل و نقل و پذیرایی زائرین کاظمین با مشارکت مردم عراق انجام شد و امیدواریم توانسته باشیم از مهمانان اهل بیت علیهم السلام به درستی پذیرایی کرده باشیم.

دکتر جمال عبد الرسول الدباغ افزود: حضور مردم در عراق غیر قابل تصور بود و این بخاطر برکت اهل بیت (علیهم السلام) است که جمعیت عظیم پذیرایی شدند.

 

کد خبر 2449167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha