۴ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۴۶

حاجی زاده خبر داد؛

همکاری مشترک میراث فرهنگی و اوقاف اردبیل در بازسازی موقوفات تاریخی

همکاری مشترک میراث فرهنگی و اوقاف اردبیل در بازسازی موقوفات تاریخی

اردبیل – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از همکاری و تعامل این سازمان با اوقاف برای بازسازی موقوفات تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده عصر پنجشنبه در دیدار با مدیر اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: حفظ بناهای تاریخی و اسلامی جزو مسئولیت های میراث فرهنگی است و برای تحقق آن آماده همکاری با دستگاه های متولی هستیم.

وی همکاری اوقاف اردبیل در بحث بازسازی و تجدید بنای موقوفات تاریخی را قابل توجه خواند و از اعلام آمادگی مجموعه کاری خود جهت تداوم طرح های بهسازی خبر داد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان به منظور حمایت این نهاد متولی مصالح رایگان جهت بازسازی بناهای تاریخی در اختیار اداره کل اوقاف استان قرار داده می شود.

وی با اذعان به اینکه بیشتر اماکن متبرکه تحت مدیریت میراث فرهنگی است، اضافه کرد: انتظار می رود با افزایش تعامل اوقاف و میراث فرهنگی از تخریب بناهای تاریخی جلوگیری شود.

حاجی زاده افزود: در این راستا مرمت موقوفات و بقاع متبرکه که دارای پیشینه تاریخی هستند مورد توجه است.

وی هدف میراث فرهنگی در راستای بازسازی بناهای موقوفه را با رویکرد اوقاف استان یکی دانست و در خصوص مساعدت این نهاد اعلام آمادگی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین از تامین مصالح جهت بازسازی موقوفه میرزا محسن مجتهد به عنوان لولین گام در همکاریهای مشترک خبر داد و افزود: این مصالح به صورت رایگان در اختیار اوقاف استان قرار داده خواهد شد.

کد خبر 2449209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا برنجیان ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      با سلام بناهای موقوفه و تاریخی کهن شهر اردبیل به وفور در سطح شهر در بدترین وضعیت قابل مشاهده هستند مسجد و مقبره پیرزرگر , پیرعبدالملک , پیرعبدالله ,پیر گنبلان , پیرزرگر از جمله محدودترین این آثار هستند که برای احیا شدن مشارکت سازمان میراث فرهنگی را با سازمان اوقاف انتظار می رود تعدادی از بناهای تاریخی مورد تخریب زیارتی از جمله مقبره پیرمادر , دو مجتهد مدفون در صحن امامزاده صالح از بدیعیات این استان بود که متاسفانه تخریب گردند و هیچ اثری رانمی توان از این شخصیت های بزرگ عرفانی و تشیع اردبیلی یافت.