۶ دی ۱۳۹۳، ۸:۵۴

تیم برتون به ساخت «بیتل جوس2» بله گفت

تیم برتون به ساخت «بیتل جوس2» بله گفت

ساخت ادامه‌ای بر فیلم «بیتل جوس» از تیم برتون، دیگر خیلی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تیم برتون به دوستداران آثارش اعلام کرده ساخت دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک و محبوب «بیتل‌ جوس» که سال 1988 اکران شده بود، دیگر خیلی دور از انتظار نیست.

در حالی که شایعات زیادی از سال 2013 مطرح شده بود و حکایت از این داشت که برتون قصد دارد با بازی مایکل کیتون بار دیگر این فیلم را به سینماها بازگرداند، اکنون به نظر می رسد تایید کارگردان، ساخت آن را خیلی محتمل تر کرده باشد.

برتون که «چشمان درشت» آخرین تجربه سینمایی‌اش بوده، می خواهد بار دیگر به یکی از پروژه های قدیمی اش بازگردد.

اوایل سال 2014 با تایید کیتون مبنی بر این که برتون با او برای ساختن دوباره این فیلم صحبت کرده، زمزمه‌ها در باره‌ حضور برتون پشت دوربین این فیلم بالا گرفت. وقتی کیتون گفت ایمیلی به «تیم» زده و با نویسنده فیلمنامه هم چند بار صحبت کرده، دیگر این شایعات رنگی واقعی به خود گرفت. کیتون گفته بود: همیشه گفته ‌ام اگر روزی بخواهم کاری را دوباره انجام دهم، این تنها کاری است که دوست دارم دوباره انجام دهم اما تیم هم باید بخواهد در آن مشارکت داشته باشد.

حالا به نظر می رسد برتون نیز آماده شرکت در این پروژه است.

اکنون یکی از تهیه کنندگان گفته است: فقط یک «بیتل جوس» وجود دارد و یک مایکل کیتون. فیلمنامه آماده است و من هم می‌خواهم با برتون دوباره کار کنم. فکر می کنم امروز از هر زمان دیگری مناسبت تر برای این کار باشد. دلم برای این شخصیت تنگ شده. این زمانی مناسبت تر از هر زمان دیگری است.

از زمانی که اعلام شد ویونا رایدر هم آمادگی بازگشت به این پروژه را دارد، همه چیز خیلی محتمل شده است. برتون هم اوایل همین ماه گفت: اوه بله، بله بله، بله.

فیلم «بیتل جویس»

این در حالی است که کیتون اکنون با موج اسکار روبه روست و برای بازی در فیلم «بردمن» ساخته آلخاندور گونزالس ایناریتو در فهرست مختلف جوایز سینمایی جای دارد.

آخرین فیلم برتون «چشمان بزرگ» نیز با بازی کریستوف والتز و امی آدامز می تواند با اقبال روبه رو شود.

این کارگردان که به تازگی از همسرش هلنا بونهام کاتر انگلیسی جدا شده تایید کرده که ساخت «بیتل جوس» ‌از همیشه محتمل تر خواهد بود.

رایدر در بیتل جوس نقش لیدیا دیتس را بازی می‌کرد که با خانواده‌اش به خانه‌ای نقل مکان می‌کنند که پیش از آنها به آدام و باربارا میتلند با بازی آلک بالدوین و جینا دیویس، تعلق داشت. آنها در تصادف رانندگی کشته شده اند و حالا روحشان در خانه سرگردان است.

آدام و باربارا با بیتل جوس قرارداد می‌بندند تا انسان‌های تازه وارد را از خانه‌شان بیرون کند. اما طولی نمی‌کشد که دختر نوجوان خانواده روح آنها را می بیند و دشمنی‌ها به دوستی تبدیل می‌شود. فیلم با بودجهٔ ۱۳ میلیون دلاری، ۸۰ میلیون دلار فروش داشت و دهمین فیلم پرفروش سال ۱۹۸۸ شد.

این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین گریم شد. بعد از موفقیت این فیلم، انیمیشنی به همین نام از روی آن ساخته شد که تیم برتون مدیر اجرایی تولید آن بود و از شبکه ای‌بی‌سی و بعداً از شبکه فاکس پخش شد.

فیلمنامه «بیتل جوس 2» توسط دیوید کاتزنبرگ و ست گراهام-اسمیت نوشته شده و پیشتر گفته شده فیلم قرار نیست بازسازی فیلم قبل باشد بلکه زندگی شخصیت‌ها را 27 سال پس از ماجراهای فیلم اصلی نشان می‌دهد.

«چشمان بزرگ» از 25 دسامبر راهی سینماها شد.

کد خبر 2449584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha